اینتل برای کامپیوترهای هوش مصنوعی برنامه‌های کاربردی می سازد

اینتل برنامه جدیدی برای کمک به شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار کوچک‌تر به‌منظور ساخت برنامه‌های کاربردی برای «کامپیوترهای هوش مصنوعی» راه‌اندازی می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، در دسامبر ۲۰۲۳، اینتل پردازنده‌های جدید Core Ultra خود را برای لپ‌تاپ‌ها به‌صورت رسمی معرفی کرد. این پردازنده‌ها شامل یک تراشه واحد پردازش عصبی (NPU) برای افزایش عملکرد برنامه‌هایی است که ویژگی‌های AI دارند.

امروز، اینتل برنامه جدید توسعه‌دهنده‌ کامپیوترهای هوش مصنوعی (AI PC) خود را معرفی کرد که برای ارائه کمک به شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار کوچک‌تر طراحی شده است؛ شرکت‌هایی که می‌خواهند ویژگی‌های هوش مصنوعی را برای اجرا روی تراشه‌های هوش مصنوعی اینتل یکپارچه کنند.

نئووین می‌نویسد اینتل در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این برنامه جدید به‌طور خاص برای شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ برنامه‌های کاربردی کامپیوتر با اندازه‌ کوچک و متوسط طراحی شده است. درحال‌حاضر، این شرکت‌ها می‌توانند به ابزارها و کیت‌های توسعه سخت‌افزار مبتنی‌بر Core Ultra به‌همراه گردش‌های کاری و چهارچوب‌های استقرار AI دسترسی داشته باشند.

علاوه‌بر برنامه جدید توسعه‌دهنده‌ کامپیوترهای هوش مصنوعی، اینتل اعلام کرد که اکنون فروشندگان سخت‌افزار مستقل می‌توانند در برنامه قدیمی‌تر «توسعه‌یافته‌ کامپیوترهای هوش مصنوعی» که در اکتبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، ثبت‌نام کنند. اینتل می‌افزاید:

شرکای واجدشرایط به «آزمایشگاه‌های باز» اینتل دسترسی پیدا می‌کنند؛ جایی که در مراحل اولیه‌ توسعه‌ راه‌حل‌ها و پلتفرم‌های سخت‌افزاری خود، پشتیبانی فنی و مهندسی مشترک دریافت می‌کنند. علاوه‌بر‌این، اینتل از‌طریق برنامه مذکور سخت‌افزار مرجع را دراختیار شرکای IHV واجدشرایط قرار می‌دهد تا بتوانند فناوری خود را آزمایش و بهینه‌سازی کنند و در زمان راه‌اندازی، تا‌حد‌ممکن به‌طور کارآمد اجرا شود.

ورج با انتشار مقاله‌ای جدید فاش کرد که الزامات مایکروسافت برای کامپیوتر هوش مصنوعی شامل استفاده از دستیار Copilot و کلید Copilot خواهد بود که برای اولین‌بار در ژانویه معرفی شد.

تاد لوولن، مدیر بخش کامپیوترهای اینتل، در مصاحبه‌ای اذعان کرد که ممکن است برخی از سیستم‌ها وجود داشته باشند که کلید فیزیکی روی آن نباشد؛ اما واحد پردازش عصبی (NPU) یکپارچه ما را داشته باشند. به‌احتمال زیاد در هفته‌ها و ماه‌های آینده لپ‌تاپ‌های بیشتری با کلید Copilot مشاهده خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.