۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

samanese.ir استعلام سهام عدالت| از کد استعلام سهام عدالت تا ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی

در این خبر از اندیشه معاصر به بررسی samanese.ir استعلام سهام عدالت| از کد استعلام سهام عدالت تا ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی را برایتان تشریح کردیم. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید.

سامانه سهام عدالت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در این خبر از اندیشه معاصر به بررسی samanese.ir استعلام سهام عدالت| از کد استعلام سهام عدالت تا ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی را برایتان تشریح کردیم. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید.

استعلام سهام عدالت با کد ملی

 

با ورود به سامانه سهام عدالت می‌توانید مشاهده و استعلام سهام عدالت با کد ملی را انجام بدهید. در حال حاضر، دو سایت سهام عدالت (ddn.csdiran.ir و sahamedalat.ir) فعال هستند و هر کدام، قابلیت‌های خاص خود را دارند. در بخش زیر، لینک ورود به این سامانه‌ها را قرار دادیم و در ادامه، راهنمای کار با آن‌ها را بررسی کردیم. پس تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید.

با ورود به سامانه ذینفعان سهام عدالت (ddn.csdiran.ir) می‌توانید استعلام سهام را انجام بدهید و یا سهام خود را مشاهده کنید.

بعد از ورود به سایت ویرایش سهام عدالت (sahamedalat.ir) می‌توانید شماره شبا را تغییر بدهید و یا شماره تلفن سهام عدالت را ویرایش کنید.

ما چندین سامانه سهام عدالت داریم که برخی از آن‎ها، کارایی ندارند و ممکن است فعال نباشند. به همین خاطر، در این بخش تصمیم داریم تا سامانه‌هایی که با سهام عدالت مرتبط هستند، معرفی کنیم:

۱- سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir
با ورود به سایت سهام عدالت تنها می‌توانید شماره تلفن سهام عدالت را تغییر بدهید و یا شماره شبا را ثبت یا ویرایش کنید. (گزینه وضعیت واریز سود در این سایت، غیرفعال است.)

۲- سامانه ذینفعان سهام عدالت

با ورود به سایت ذینفعان سهام عدالت با استفاده از کد ملی می‌توانید صورت وضعیت دارایی را ببینید و یا استعلام انجام بدهید و تاریخچه سودهای واریزشده را ببینید.

۳- سایت samanese.ir

این سایت فعال نیست و در حال حاضر، برای استعلام سهام عدالت باید به سایت ذینفعان مراجعه کنید.

مشاهده و استعلام سهام عدالت

از آنجایی که بعد از هر بار اعلام واریز سود، موضوع مشاهده سهام عدالت اهمیت زیادی پیدا می‌کند، نحوه دیدن و استعلام وضعیت دارایی سهام با کد ملی را در بخش زیر بررسی کردیم.

نحوه مشاهده و استعلام سهام عدالت با کد ملی به صورت اینترنتی و از طریق سایت ذینفعان امکانپذیر است. با کلیک بر روی دکمه زیر، وارد این سایت شوید.

ورود به سایت ذینفعان سهام عدالت

اکنون، نوبت به بررسی مراحل ورود به سایت ddn.csdiran.ir/login و استعلام واریز سود و تعداد سهام عدالت است که در بخش زیر به آن پرداختیم:

طبق آنچه در تصویر صفحه نخست سایت نوشته شده، تنها کاربرانی که احراز هویت سجام شده‌اند، مجاز به ورود هستند.

مشاهده و استعلام سهام عدالت

اگر کد ملی یا شناسه ملی و رمز عبور را به درستی وارد کنید، وارد پنل کاربری خود می‌شوید. با کلیک بر روی “تاریخچه سود سهام عدالت” می‌توانید از وضعیت واریزی خود مطلع شوید.

افرادی می‌توانند وارد سامانه سهام عدالت شوند که سهام‌دار باشند و قبلا سودی دریافت کرده باشند. اگر این شرایط را دارید، با ورود به سامانه سهام عدالت می‌توانید ارزش کلی سبد سهام عدالت را ببیند. علاوه براین، قابلیت ثبت شماره شبا، ثبت شماره موبایل و یا تغییر آن در این سایت امکانپذیر است. (سایت یا تارنمای سهام عدالت با نام سامانه ویرایش اطلاعات سهام شناخته می‌شود و هنوز سامانه ثبت نام سهام عدالت از سوی دولت اعلام نشده است.)

در ادامه، آموزش ورود به این سایت آمده است:

برای وارد شدن به سامانه الکترونیکی سهام عدالت و دسترسی به “پنل سهام عدالت من” ابتدا دکمه زیر را کلیک کنید.

ورود به سایت رسمی سهام عدالت

صفحه نخست سایت در تصویر زیر آمده است. طبق صفحه زیر، شما می‌بایست بر روی دکمه “مشاهده دارایی سهام عدالت” کلیک کنید.

ورود به سامانه سهام عدالت

طبق عکس، گزینه‌ی “متوجه شدم” را بزنید. (اگر وقت دارید، موارد و بندهای آن را مطالعه کنید.)

تایید مقررات سایت سهام عدالت

کد ملی و سپس، کد امنیتی و کد یکبار مصرف را در فیلدهای مربوطه وارد کنید. اگر اطلاعات شما درست باشد، وارد panel.sahamedalat.ir (پنل سهام عدالت من) می‌شوید.

اکنون می‌توانید یکی از گزینه‌های منوی سمت راست (گزارش دارایی سهام عدالت، وضعیت واریز سود، مشاهده و ویرایش پروفایل) را انتخاب کنید.

پیگیری سود سهام عدالت؛ با اجرایی شدن طرح آزاد سازی سهام عدالت، افرادی زیادی برای اطلاع از دارایی‌های سهام عدالت به فکر ثبت نام در سجام و دریافت کد بورسی شده‌اند. برای مشاهده سود سهام عدالت خود راهی به جز کد بورسی نیز وجود دارد و آن پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی می‌باشد که افراد بدون کد بورسی و تنها با کد ملی خود می‎توانند آخرین وضعیت سود سهام عدالت خود را مشاهده نمایید.

 

 

سود سهام عدالت

آخرین واریزی سود سهام عدالت با کد ملی در اواخر آذر ماه ۱۴۰۲ انجام شد.

 

چنانچه در مشاهده سود سهام عدالت خود به مشکل برخوردید می توانید با مشاورین ما با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و درخواست راهنمایی نمایید تا آخرین اخبار از واریز سود سهام عدالت رادر اختیار شما عزیزان قرار دهند.

پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی

برای پیگیری آخرین واریزی سود سهام عدالت با کد ملی باید به سامانه اینترنتی pl.sahamedalat.ir مراجعه نمایید. البته برای ورود به این سامانه لازم است کد ملی و شماره شناسنامه خود را داشته باشید تا بتوانید از این طریق به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنید.

در پاسخ به این سوال که سود سهام عدالت کی واریز میشود؟ قصد داریم در ادامه به نحوه استعلام سود سهام عدالت و پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی بپردازیم:

در گام اول بایستی آدرس اینترنتی سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir را در مرورگر گوگل خود جستجو نمایید.
وارد صفحه اصلی شوید و گزینه ” ورود به سامانه سهام عدالت” را انتخاب کرده و به صفحه بعد بروید.

در گام بعد قوانین گفته شده را مطالعه کنید و سپس بر روی گزینه “مطالب فوق را مطالعه نموده و می‌پذیرم” کلیک کنید.

کد ملی و کد امنیتی نمایش داده شده را در جایگاه مورد نظر وارد کرده و سپس به مرحله بعد بروید. کاربرانی که سهام عدالت دارند وارد مرحله راستی آزمایی می‌شوند. یعنی باید نام و نام خانوادگی خود را انتخاب کنند. در مرحله بعدی افراد باید نام پدر و تاریخ تولد وی را از بین گزینه‌های به نمایش درآمده انتخاب و تایید نمایند.

کاربران بایستی تمامی اطلاعات هویتی مربوطه را باید به ترتیب تیک زده و انتخاب کنند تا وارد مرحله آخر شوند.

اکنون برای پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی باید بر روی گزینه “صورت وضعیت دارایی سهام عدالت” کلیک کرده و سود سهام عدالت خود را مشاهده نمایید.

در مرحله پایانی سهام داران می‌توانند میزان مبلغ سود واریزی و آخرین اخبار از واریز سود سهام عدالت را مشاهده کنند.

زمان واریز سود سهام عدالت

براساس پیگیری‌های اخیر، سود سهام عدالت در مرحله دوم اسفند ماه ۱۴۰۲ واریز خواهد شد. سهام عدالت به عنوان توزیع ثروت بین اقشار متوسط و ضعیف جامعه در نظر گرفته شده است. از همین رو سوال عده زیادی از افراد سود سهام عدالت کی واریز میشود؟ و زمان واریز سود سهام عدالت کی اعلام میشود؟ است.

کاربران برای اطلاع از مبلغ دقیق و زمان مشخص واریز سود سهام عدالت من، بایستی به سامانه sahamedalat.ir مراجعه کنند. البته به گفته مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسوی وجوه، سهام عدالت در اواسط اسفند ماه واریز می‌شود.

با این حال اگر سوالی درباره تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت و به طور کلی آخرین اخبار از واریز سود سهام عدالت دارید، می‌توانید با مشاوران باتجربه و حرفه‌ای مشورت تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت باید جهت دریافت کد بورسی، در سامانه سجام، ثبت نام و احراز هویت نمایند. برای برخی از افراد که از طریق سامانه سجام، کد بورسی دریافت نکرده‌اند نیز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ واریز نمی‌شود. افرادی که کد بورسی دارند راحت تر می‌توانند برای پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی اقدام کنند.

افرادی که در زمان واریز سود سهام عدالت من، مبلغ واریزی را دریافت نکرده‌اند، باید شماره شبای خود را بررسی کنند. احتمال می‌رود دلیل عدم واریز سود سهام، درچ اشتباه شما شبا باشد. به محض اینکه شماره شبای خود را در سامانه سود سهام عدالت اصلاح کنید، سود سالانه به صورت سیستمی واریز خواهد شد.

مشمولان چنانچه اطلاعات هویتی و شبای بانکی خود را در سجام و هنگام مراحل احراز هویت درست ثبت کنند، دیگر نیازی به نگرانی از بابت عدم دریافت سود سهام عدالت نیست و چنانچه اطلاعات ثبت شده صحیح باشد، می‌توانند با شرکت سپرده گذاری مرکزی ارتباط داشته باشند.

نکات پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی

???? در زمان پیگیری واریز سود سهام عدالت من باید به نکاتی توجه فرمایید تا بدون مشکل به راحتی بتوانید سهام خود را مشاهده نمایید. برخی از مهمترین این نکات به شرح زیر است:

نکات پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی
 اگر در زمان ورود کد ملی در سامانه با خطا مواجه شدید دو دلبل خواهد داشت اول اینکه شما دارای سهام عدالت نمی‌باشد و دوم اینکه اطلاعات ثبت شده شما در سامانه اشتباه است.
زمانی که کد اعتبار سنجی برای افراد ارسال می‌گردد، باید بدانید این کد به شماره همراه ای ارسال خواهد شد که در سامانه ثبت شده باشد.
 در زمان پیگیری سود سهام عدالت در سامانه سهام عدالت، می‌توانند تاریخ و مبلغ مربوط به سود را نیز مشاهده نمایند.

نحوه پیگیری فروش سهام عدالت

در فرایند فروش سهام عدالت ۱۴۰۲، بانک‌ها درخواست‎ها را تجمیع کرده و به کارگزاری‌ها انتقال می‌دهند. کارگزاری‌ها نیز براساس شرایط بازار بورس و در هماهنگی با بازار سهام، می‌توانند سهام‌‎ها را به فروش بگذارند.

برخی از سهام‌ها بعد از درخواست برای فروش، ممکن است در بازه زمانی ۱۰ روزه به فروش برسند.

اگر بیشتر از این بازه زمانی طول بکشد، ممکن است نقصی در ارتباط با شماره شبای سهامدار وجود داشته باشد. برای پیگیری فروش سهام عدالت بانک ملی، توصیه می‌کنیم که به یکی از شعب بانک‌ها و کارگزاری‌های رسمی که سفارش شما را ثبت کرده‌اند، مراجعه نمایید تا از صحت اطلاعات ثبت شده و رفع مشکلات آن مطمئن شوید.

استعلام واریز samanese.ir

در اندیشه معاصر همراهمان باشید تا ضمن نحوه ورود به سامانه سهام عدالت samanese.ir به نحوه استعلام سهام عدالت بپردازیم.

 

 

استعلام سهام عدالت

 استعلام سهام عدالت samanese.ir

سازمان خصوصی سازی جهت اطلاع رسانی وضعیت ارزش سهام عدالت و سود آن برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مشمولین سهام عدالت یک فضایی را در بستر اینترنت تهیه و ارائه نموده که آدرس آن samanese.ir یا همان سامانه سهام عدالت می باشد.

در سامانه samanese.ir تلاش شده است تا افراد دارای سهام عدالت بتوانند به پاسخ سوالات و ابهام های ذهن خود در رابطه با ارزش و وضعیت برگه سهام عدالت خود دست یابند. همچنین در این سامانه کاربران می توانند به بروز ترین اطلاعیه ها از سوی سازمان خصوصی سازی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با سهام عدالت دسترسی داشته باشند.

نحوه ورود به سامانه سهام عدالت samanese.ir

یکی از کاربردی ترین خدمات سازمان خصوصی سازی ارائه برگه سهام عدالت به صورت اینترنتی می باشد. با استفاده از راهنمای تصویری ذیل مشمولان دارای سهام عدالت می توانند با مراجعه به سامانه samanese.ir برگه سهام عدالت خود را مشاهده نمایند.

۱- ابتدا لازم است مشمولان عبارت سامانه سهام عدالت و یا نشانی www.samanese.ir را در یک مرورگر جستجو نمایند .
مشمولان پس از ورود به سایت samanese.ir به راحتی می توانند برای مشاهده وضعیت برگه سهام عدالت خود اقدام نمایند

نحوه استعلام سهام عدالت

منظور از استعلام و پیگیری سهام عدالت ، مشاهده برگه سهام عدالت توسط سهامدار می باشد . در این برگه ۷ ردیف مشخص شده است که از جمله اطلاعات آن می توان به سود واریزی توسط دولت و ارزش سهام اولیه اشاره نمود. با استفاده از راهنمای زیر در اندیشه معاصر، می توانید برگه سهام عدالت خود را استعلام و به صورت اینترنتی مشاهده کنید .

http://www.samanese.ir/

۱- مشمولان وارد صفحه ای که در تصویر زیر نشان داده شده است می شوند و در صفحه اصلی می بایست از قسمت سامانه الکترونیکی سهام عدالت، عبارت ورود به سامانه را انتخاب نمایند.
۲- در این صفحه مقررات سامانه در ۶ بند برای آنان نمایش داده می شود ، ابتدا مطالب را مطالعه نموده و سپس گزینه مطالب فوق را مطالعه نموده و می پذیرم را تیک دار و در آخر گزینه ادامه را می بایست انتخاب نمایند.

۳- حال باید شماره ملی خود را با صفرهای اول به صورت کامل در جای خالی وارد نموده و پس از وارد نمودن کد امنیتی گزینه ادامه را انتخاب نمایند.

۴- در صورتی که دارای سهام عدالت باشند می توانند وارد مرحله بعد شوند اما اگر سهام عدالت نداشته باشند تصویر زیر برای فرد نمایش داده می شود .

۵- از این مرحله راستی آزمایی سامانه آغاز می گردد و افراد در گام اول نام و نام خانوادگی خود را از بین سه گزینه انتخاب و پس از انتخاب گزینه صحیح ، عبارت ادامه را انتخاب نمایند.

۶- در گام دوم راستی آزمایی شخص می بایست نام پدر خود را از بین سه گزینه ای که نمایش داده شده را انتخاب و گزینه ادامه را انتخاب نمایند.

۷- در گام سوم راستی آزمایی باید سال تولد خود را انتخاب نموده و سپس گزینه ادامه را انتخاب نمایند.

۸- در آخرین گام راستی آزمایی باید شماره شناسنامه خود را انتخاب نمایند، دقت کنند که اگر هیچکدام از گزینه ها شامل شماره شناسنامه شخص نمی باشد باید گزینه خط تیره را انتخاب نمایند.

۹- در این مرحله اطلاعات شناسنامه ای سهام دار نمایش داده خواهد شد و پس از مطالعه در صورت صحیح بودن اطلاعات گزینه تایید و ورود را انتخاب نمایند.

۱۰- در این مرحله صفحه شخصی مخاطب نمایش داده می شود و برای مشاهده برگه سهام عدالت باید از بین گزینه های داشبورد اطلاعاتی، گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام را انتخاب نمایند.

۱۱- در آخر برگه سهام عدالت برای افراد نمایش داده می شود که در بالای صفحه می توانند ارزش اسمی سهام و پایین تر از آن وضعیت واریز سود ، تعداد ، زمان و مبلغ سودهای واریزی تا امروز را ملاحظه نمایند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط