۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

خبر مهم برای بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان محقق می شود؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تفاهمات خوبی با دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم انجام شده است، اظهار داشت: تفاهمات به صورت مصوبه در لایحه برنامه هفتم توسعه آورده می‌شود.

خبر مهم برای بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان محقق می شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مجتبی یوسفی درباره بحث همسان‌سازی و یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه، افزود: دولت در برنامه هفتم توسعه برای متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیشنهادی ارائه نکرده بود اما در نهایت باتعاملی که بین رئیس مجلس، اعضای کمیسیون تلفیق و رئیس سازمان برنامه صورت گرفت، حوزه بازنشستگی در دو بخش مورد توجه قرار گرفت.

میانگین حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲

با توجه به اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲، میانگین حقوق بازنشستگان نسبت به دوره مشابه سال قبل با یک افزایش ۴۲ درصدی افزایش یافته است.

آمارهای منتشر شده توسط صندوق نشان می‌دهد که تعداد بازنشستگان در پایان شهریورماه ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده، در حالی‌که در دوره مشابه سال قبل این تعداد یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر بوده است.

به عبارتی کل حقوق بگیران صندوق تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳.۵ درصد افزایش حقوق داشته‌اند.

بررسی میانگین حقوق بازنشتگان در سال ۱۴۰۲ نیز نشان می‌دهد که میانگین اولین حقوق بازنشستگی ۱۶ میلیون و ۳۳ هزار تومان بوده و میانگین حقوق اخیرین اشتغال ۱۶ میلیون و ۹۶۶ هزار تومان تعیین شده است./ آرمان ملی

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط