//
کدخبر: ۴۵۲۰۲۳ //

فقط دو شب بی‌خوابی شما را چهار سال پیرتر می‌کند!

لئونی باتلر، یکی از نویسندگان این تحقیق از موسسه کارولینسکا در سوئد گفت: سن فراتر از یک تصور است؛ آنها که احساس می‌کنند جوان‌تر از سن‌ خود هستند، بیشتر هم عمر می‌کنند

فقط دو شب بی‌خوابی شما را چهار سال پیرتر می‌کند!

تحقیقات رویال سوسایتی که در دو بخش انجام شد و روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که فقط دو شب بی‌خوابی یا خواب ناکافی می‌تواند به شما احساس پیری بیشتر بدهد. براساس این پژوهش، دو شب بی‌خوابی می‌تواند باعث شود احساس کنید تا چهار سال مسن‌تر هستید.

بی‌خوابی یا خواب ناکافی با انواع بیماری‌ها از جمله دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی نیز مرتبط است.

در این تحقیق از ۱۸۶ شرکت‌کننده بین ۱۸ تا ۴۸ سال خواسته شد احساس خود را درباره سن خود پس از دو شب که ۹ ساعت خوابیده‌اند و دو شب که فقط چهار ساعت خوابیده‌اند اعلام کنند. نتیجه این تحقیق حاکی از آن بود که آنهایی که چهار ساعت خوابیده بودند تا چهار سال احساس پیری بیشتر داشتند. در مقابل آنهایی که ۹ ساعت خوابیده بودند گفتند که تا سه ماه احساس جوانی بیشتر می‌کنند.

لئونی باتلر، یکی از نویسندگان این تحقیق از موسسه کارولینسکا در سوئد به نیوساینتیست گفت: سن فراتر از یک تصور است. آنها که احساس می‌کنند جوان‌تر از سن‌شان هستند، بیشتر هم عمر می‌کنند.

باتلر به گاردین گفت: خواب تاثیر عمده‌ای بر احساس شما درباره سن‌وسالتان دارد. این فقط به الگوی خواب شما بستگی ندارد و حتی دو شب بی‌خوابی هم می‌تواند روی احساسی که درباره سن‌وسالتان دارید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۲۰۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان