بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

درگذشت محمد توکل در ماه پایانی سال ۱۴۰۲؛ آن‌هایی که از دست دادیم

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۳:۰۶

طرفداری | محمد توکل، چهره برجسته کشتی ایران و جهان در ماه پایانی سال ۱۴۰۲ درگذشت.

محمد توکل، رئیس اسبق فدراسیون کشتی و نایب رئیس سابق فدراسیون جهانی کشتی، پس از گذراندن دوره بیماری در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

توکل از چهره‌های برجسته و نام‌آور کشتی ایران و جهان بود که خدمات ارزنده‌ای به این رشته ورزشی کرد. او سابقه ریاست فدراسیون کشتی ایران، نایب رئیسی فدراسیون جهانی کشتی، عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی و ریاست کمیته پزشکی فدراسیون جهانی کشتی را در کارنامه خود داشت.

توکل در سال ۱۳۱۳ در تهران متولد شد و کشتی را از سنین نوجوانی آغاز کرد. او در دوران جوانی در رده ملی به مقام قهرمانی ایران دست یافت و در چندین تورنمنت بین‌المللی نیز شرکت کرد. توکل پس از دوران قهرمانی، وارد عرصه مربیگری و مدیریت ورزشی شد. او در سال ۱۳۵۶ به عنوان رئیس فدراسیون کشتی ایران انتخاب شد و در این سمت خدمات ارزنده‌ای به کشتی ایران کرد.

توکل در سال ۱۳۶۳ به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی انتخاب شد و تا سال ۱۳۷۶ در این سمت فعالیت کرد. او در این مدت نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشتی در جهان داشت. توکل همچنین از بنیانگذاران کنفدراسیون کشتی آسیا بود و سال‌ها به عنوان رئیس این کنفدراسیون فعالیت کرد. او در سال ۱۳۷۹ به عنوان اولین ایرانی، نشان افتخار فیلا را دریافت کرد.

یاد و خاطره محمد توکل گرامی باد.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *