کد خبر 246136
۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۶

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

تعیین هویت هزار شهید گمنام با علم ژنتیک + فیلم

تعیین هویت هزار شهید گمنام با علم ژنتیک + فیلم

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: بیش از هزار شهید گمنام به روش تعیین ژنتیکی و آزمایش DNA شناسایی شده اند.

محمود تولایی، استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در گفتگو با خبرنگار حیات گفت: امیدوارم بخش زیادی از مجموعه سرمایه گذاری هایی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال انجام است روی پرورش استعدادهای خانواده های ایثارگرانی باشد که هر کدامشان می توانند سفیر خوبی برای شهید خود و کشور باشند.

وی ادامه داد: بنده توفیق داشتم بخشی از این دانش و فناوری که آموختم را در خدمت خانواده های شاهد و ایثارگر قرار بدهم و مجری پروژه تعیین هویت ژنتیکی شهدای گمنام در کشور باشم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با اشاره به اینکه بیش از هزار شهید گمنام به روش تعیین ژنتیکی شناسایی شدند، گفت: امیدوار هستم بنیاد شهید و امور ایثارگران بسترساز و فرصت ساز برای گسترش این نوع شکوفایی های علم و فناوری برای کشور باشد.

تولایی افزود: جشنواره هایی که برگزار شده و پژوهشکده یا پژوهش سراهایی که ایجاد و تعاملاتی که ازسوی بنیاد شهید و امور ایثارگران برقرار شده، خوب است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه عظیم دانشگاه شاهد و اقدامات حمایتی از خانواده های ایثارگران می بایست بیشتر پررنگ و حمایت شود تا هدفمندسازی تحقیقات بتواند ایثارگران را به سمت کارهای کاربردی و تولید ارزش افزوده بیشتر هدایت کند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha