رقیب سرسخت نایکی وارد دنیای پوشاک شد

رقیب سرسخت نایکی وارد دنیای پوشاک شد کاماپرس
لست سکند

برند نایکی درحالی‌که با مشکل کاهش خط تولید کتانی‌های کلاسیک و افت فروش در سال جاری روبه‌رو است، باید تهدید جدیدتری را نیز پشت سر بگذارد و آن رویارویی با رقیبان تازه‌وارد و البته حرفه‌ای است. به گزارش کاماپرس، با تغییر رفتار مصرف‌کنندگان و کشیده شدن آن‌ها به سمت خرید کالای ضروری با ارزش سرمایه‌گذاری بیشتر، برخی از برندها ناچار شدند بخش اعظمی از کارکنان خود را اخراج کنند.

یکی از این برندها نایکی بود که در ژانویه سال جدید، حدود 1700 نفر از کارمندانش را از دست داد. این برند اعلام کرده که چشم‌انداز درآمد خود را در سال جدید کاهش داده و به دنبال صرفه‌جویی 2 میلیارد دلاری در هزینه‌های 3 سال آینده است.

رقیب سرسخت نایکی وارد دنیای پوشاک شد کاماپرس

بیشتر بخوانید:

اما در این‌بین پیدا شدن رقیب‌های جدید از جمله هوکا (Hoka) و آن (On)، خطر دیگری برای نایکی به‌شمار می‌آید. برند فرانسوی هوکا که کار خود را با تولید کتانی‌های مخصوص دویدن برای ماراتن آغاز کرد، رشد عجیبی را در ماه‌های اخیر درپیش گرفته است.

راز آسمان پایتخت

این شهرت زمانی بیشتر شد که رئیس جمهور وقت آمریکا، جو بایدن، با یک جفت کتانی از این برند درحال خروج از کاخ سفید، رویت شد. یکی از استراتژی‌هایی که مسئولان نایکی برای مدیریت این روند درپیش گرفته‌اند، تغییر کانال‌های توزیع و تمرکز روی شرکت‌های خرده‌فروشی آنلاین است.

نایکی قرار است با همکاری 40 شرکت خرده‌فروش منتخب که برترین آن‌ها مجموعه‌های Dick’s Sporting، Foot Locker و Goods هستند و همچنین با کاهش همکاری با خرده‌فروشی‌های سنتی، کمی از فشار رقبا را کاهش دهد. اما باید دید این استراتژی نایکی در ماه‌های آتی تا چه اندازه جواب‌گوی نیاز مشتریان خواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز