نگاهی به گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری

شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۹۳ تاسیس و طی شماره ۴۷۰۰۵۵ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است.

به گزارش صدای بورس، شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۹۳ تاسیس و طی شماره ۴۷۰۰۵۵ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است. مرکز و محل فعالیت اصلی شرکت در تهران، خیابان شهید مطهری، تقاطع خیابان قائم مقام فراهانی پلاک ۲۵۱ می‌باشد.
در تاریخ ۲۶ خرداد ماه سال ۱۴۰۰، یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم برابر با ۱۵ درصد از سهام شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (نماد ومدیر) با قیمت هر سهم ۲،۹۹۰ ریال در بازار دوم بورس عرضه گردید. این شرکت به عنوان ۵۸۴ امین شرکت در فهرست "شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران فعال می باشد. در حال حاضر شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری دارای زیرمجموعه‌هایی به شرح جدول زیر است:

نگاهی به گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری

همانگونه که مشخص است هلدینگ ‌مالی در حوزه‌های مختلف مالی شامل بازار سرمایه، بازار بیمه، لیزینگ و غیره فعال می باشد و زنجیره کاملی از خدمات مالی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. در حال حاضر بیشترین سهم در پرتفوی سرمایه گذاری شرکت به پتروشیمی جم اختصاص یافته ‌است و پس از آن مهمترین شرکت‌های تاثیر گذار از منظر ارزش بازار عبارتند از بیمه ملت و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری. در نمودار شماره ۱ اهم شرکت‌های تاثیرگذار در پرتفوی سرمایه گذاری شرکت قابل مشاهده می‌باشد.
هلدینگ مالی طبق اطلاعیه‌ منتشر شده در سایت کدال، تصمیم دارد از محل اندوخته سرمایه ای، سرمایه شرکت را از ۹،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال به ۲۷،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال افزایش دهد. طبق اعلام شرکت این افزایش سرمایه به منظور تحقق برنامه‌های توسعه ای و تکمیل زنجیره خدمات و ایجاد ارزش افزوده شرکت صورت می‌پذیرد. یکی دیگر از موارد حایز اهمیت، نقدشوندگی و بازدهی سهام شرکت در تابلوی معاملات بورس می باشد. نمودار شماره ۲ به بررسی روند قیمتی سهم از زمان بازگشایی سهم در بهمن ماه است که به خوبی اقبال سرمایه گذاران به آینده سهم را نشان می‌دهد.
طی فصل زمستان علی رغم وضعیت نسبتا نامساعد بازار سرمایه، سهم ومدیر با بازدهی مناسبی همراه بوده است که نشان می دهد شرکت در تلاش است با متنوع‌سازی ردیف‌های درآمدی در کنار مدیریت ریسک به بازدهی پرتفوی سرمایه‌گذاری، عملکرد مناسبی در قیاس با سایر شرکت‌های هم گروه در بازار سرمایه داشته‌باشد.
در مجموع با بررسی وضعیت گروه مدیریت ارزش سرمایه در طی سال مالی ۱۴۰۳ شرکت و همزمانی آن با تغییرات مدیریتی در هلدینگ مالی می توان روند مثبت وضعیت سودآوری و معاملاتی سهم در بورس را به وضوح مشاهده نمود که نشانگر چشم‌انداز مثبت عملکردی شرکت از نظر سرمایه‌گذاران است.

نگاهی به گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری

کد خبر 492009

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =