خرید با اسکن کف دست؛ آمازون سرویسی هیجان‌انگیز راه‌اندازی کرد

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
زن در حال گرفتن عکس از کف دست با گوشی
اپلیکیشن جدید آمازون امکان پرداخت از طریق کف دست را برای مشتریان فراهم کرده است.
تبلیغات

آمازون به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن Amazon One را منتشر کرده است که به مشتریان اجازه می‌دهد سفارش خود را از طریق اسکن کف دست با گوشی پرداخت کنند. این سرویس اکنون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای Whole Foods ،Panera Bread و مکان‌های دیگر از جمله برخی استادیوم‌ها، فرودگاه‌ها و باشگاه‌ها در دسترس قرار دارد.

آمازون سیستم پرداخت بیومتریک آمازون وان را در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد که امکان پرداخت بدون نیاز به کارت و فقط با اسکن کف دست را در فروشگاه‌ها، مراکز تفریحی و رستوران‌ها فراهم می‌کرد.

پیش از انتشار اپلیکیشن، ثبت‌نام در آمازون وان باید به‌صورت حضوری به‌وسیله‌ی دستگاه آمازون وان انجام می‌شد. نرم‌افزار جدید به مشتریان اجازه می‌دهد پروفایل ایجاد کنند، عکس کف دست خود را بگیرند و یک روش پرداخت اضافه کنند. نهایی‌شدن ثبت‌نام اولیه همچنان نیازمند مراجعه به یک دستگاه آمازون وان است.

آمازون وان می‌تواند برای پرداخت، ورود به مکان‌ها، تأیید سن و پاداش وفاداری استفاده شود. این سرویس از هوش مصنوعی برای مطابقت تصویر کف دست شخص که با دوربین گوشی گرفته شده است، با اسکن مادون قرمز دستگاه آمازون وان استفاده می‌کند.

طبق گفته‌ی آمازون، هوش مصنوعی می‌تواند با اسکن الگو کف دست و ساختار رگ‌های زیر آن، عدد یکتایی برای هر فرد ایجاد کند که به امضای کف دست معروف است و برای احراز هویت استفاده می‌شود. آمازون دقت این سرویس را ۹۹٫۹۹ درصد می‌داند.

تصاویر کف دست از طریق اپلیکیشن آمازون وان رمزگذاری و به فضای ابری AWS ارسال می‌شوند. برای حفظ امنیت اطلاعات مشتریان، این تصاویر قابل دانلود یا ذخیره شدن در گوشی نیستند و اپلیکیشن از لایه‌های اضافی برای شناسایی تقلب استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات