رکورد بیشترین سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته شکسته شد

بیشترین سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته شکسته شد.

به گزارش صدای بورس،سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در یادداشتی در صفحه شخصی خود اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد. چینی‌ها در ۱۴۰۲ بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته امیدواریم سیر صعودی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ که از ۲ به ۴ و اکنون ۵.۵ میلیارد دلار رسید باز هم تداوم یابد.

رکورد بیشترین سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته شکسته شد

منبع: میزان

کد خبر 492430

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازار سرمایه، عقلانی‌ترین روش برای تامین مالی واحدهای تولیدی

    وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد:

    بازار سرمایه، عقلانی‌ترین روش برای تامین مالی واحدهای تولیدی

    وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی با بیان این که بازار سرمایه مناسب‌ترین راه برای تامین مالی واحدهای تولیدی است، گفت: اکنون بازار سهام در مقایسه با دیگر بازارهای موازی در موقعیت مناسب سرمایه‌گذاری قرار گرفته و می‌تواند در صورت صبوری سهامداران بازدهی مناسبی را در اختیار آنها قرار دهد.

  • ضعف اقتصاد جهان در سایه ریسک

    ضعف اقتصاد جهان در سایه ریسک

    چشم‌انداز اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۴ روشن است، با این حال به گفته کریستوفر ویلیامسون، اقتصاددان ارشد S&P Global، مخاطراتی که هم‌اکنون جهان را تهدید می‌کنند، به سطحی رسیده‌ که از جنگ جهانی دوم تاکنون دیده نشده ‌است.

  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت

    اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت

    سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به عنوان نهاد متولی و اصلی در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور، طی یکسال گذشته اقداماتی در حوزه معدن داشته که در این گزارش قصد داریم به بررسی مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =