۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
پیش بینی قیمت دلار ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

قیمت دلار در هفته نخست فعالیت بازارهای مالی در سال ۱۴۰۳ با افزایش ارزش بازگشایی شد و در سقف مقاومت قرار گرفت. در هفته اخیر رخدادهای سیاسی بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش صدای بورس،قیمت دلار در هفته اخیر با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. این اسکناس در نخستین روز بازگشایی بازارها در سال ۱۴۰۳ و در روز یکشنبه، متاثر از حادثه تروریستی روسیه افزایش هزار تومانی نسبت به آخرین روز معاملاتی سال گذشته داشت. در ادامه هفته اسکناس آمریکایی کاهش مختصری را تجربه کرد و نوسان محدودی داشت.

معامله‌گران می‌گویند رویدادهای سیاسی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به جهت تعطیلات نوروز تقاضا بازیگر فعالی در تعیین قیمت نیست.

فعالان بازارهای مالی معتقدند با توجه به روزهای باقیمانده از تعطیلات نوروز اگر اخبار سیاسی خاصی روانه بازار نشود، قیمت دلار در محدودهای فعلی و در پله هفت و هشت کانال اول کریدور ششم نوسان خواهد داشت.

بازدهی اسکناس آمریکایی در پنج روز کاری هفته اخیر تغییرات قابل توجهی نداشت و نسبت به اولین روز بازگشایی بازارها در سال جدید (روز یکشنبه ۵ فروردین) افت ۰.۱۶ درصدی و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت.

ارزهای مهم افزایشی شدند

قیمت اسکناس دلار پنجشنبه ۹ فروردین ‍۱۴۰۳ در مرکز مبادله ایران بدون تغییر نسبت به روز یکشنبه روی رقم ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان ثابت ماند. قیمت حواله دلار نیز در این مرکز بدون تغییر بود و رقم ۴۰ هزار و ۵۵۲ تومان را ثبت کرد.

قیمت یورو در بازار آزاد در این روز با افزایش ۲۵۰ تومانی مواجه بود و به رقم ۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. قیمت اسکناس یورو و حواله یورو در مرکز مبادله اما کاهشی بود و به ترتیب ارقام ۴۷ هزار و ۳۶ تومان و ۴۳ هزار و ۸۷۷ تومان را ثبت کرد.

قیمت درهم امارات اما در بازار آزاد روز پنجشنبه رشد کرد و به ۱۶ هزار و ۸۷۷ تومان رسید. قیمت اسکناس و حواله درهم اما در مرکز مبادله نسبت به روز گذشته ثابت ماند و به ترتیب ارقام ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان و ۱۱ هزار و ۴۲ تومان را ثبت کرد.

قیمت پوند انگلیس روز پنجشنبه افزایش ۵۰۰ تومانی داشت و به ۷۷ هزار و ۷۸۰ تومان در بازار آزاد رسید. قیمت لیر ترکیه نیز در این روز در بازار آزاد ۱۹۲۵ تومان بود.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 492433

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟

    بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟

    بررسی ها نشان می دهد بورس ایران کم بازده ترین بازار و رمزارز پربازده ترین بازار در کشور بود.

  • ضرورت خودداری دولت از دخالت‌ در صنعت فولاد

    ضرورت خودداری دولت از دخالت‌ در صنعت فولاد

    عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: در حال حاضر صنعت فولاد دقیقا همان جایی است که صنعت برق ده سال قبل بوده، به خصوص اینکه متاسفانه با روش‌هایی که پیاده می‌شود، بیم آن وجود دارد که این صنعت هم به سرنوشت کنونی صنعت برق دچار شود و اگر اجازه ندهند که این صنعت راه خود را برود، صنعت فولادی که تا به حال خوب رشد کرده، در آینده با چالش‌های زیادی مواجه خواهد شد.

  • حواله خودروهای وارداتی از ۵۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد معامله می‌شود

    حواله خودروهای وارداتی از ۵۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد معامله می‌شود

    سیروس پورخدایار، کارشناس خودرو، درباره خرید و فروش خودروهای تصادفی گفت: در خودروهای تصادفی کسانی خریدار هستند که دسترسی به بیمه دارند و پس از درست کردن خودرو آن را می‌فروشند و از بیمه هم خسارت می‌گیرند. استفاده از بیمه با ارتباطاتی که برخی دارند موجب تمایل برخی از افراد برای خرید خودرو تصادفی شده است. تعداد کسانی هم که این کار را می‌کنند در بازار زیاد شده است. اصلاً صرفه اقتصادی ندارد که یک نفر خودرو چپی بخرد و تعمیر کند تا از آن استفاده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =