خبرگزاری کار ایران

«ریشا» شیر باغ وحش مشهد تلف شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۶۶۷

«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد که زاده همین مکان بود، پس از حدود ۲ ماه از رسانه‌ای شدن حال وخیمش، شب گذشته تلف شد.

به گزارش ایلنا، اطلاعیه مشترک صادرشده ادارات کل حفاظت محیط‌زیست و دامپزشکی خراسان رضوی خبر از تلف شدن «ریشا» شیر باغ وحش مشهد بر اثر بیماری دارد.

براساس این اطلاعیه، بنا به ضرورت تشخیص علت مرگ این گونه ارزشمند حیات وحش، نمونه‌برداری و عملیات کالبد گشایی صبح امروز، جمعه با حضور نمایندگان ادارات کل دامپزشکی، محیط‌زیست و مسوولان باغ وحش مشهد انجام شد که نتایج آن پس از بررسی های پاتولوژی و کارشناسی به اطلاع خواهد رسید.

گفتنی است، اواخر بهمن ۱۴۰۲ تصویری از شیر نر ۹ ساله لاغر اندام و درازکشیده‌ای در قفس باغ وحش مشهد در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و گمانه‌زنی فعالان فضای مجازی در خصوص سوء تغذیه این حیوان را موجب شد تا جایی که علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز به موضوع ورود و بر پیگیری قصور احتمالی در نگهداری از این حیوان تاکید کرد.

در همان زمان بررسی و معاینات تیم متخصص دامپزشکی با حضور ۹ دامپزشک نشان داد که میزان گلبول‌های سفید کروی شکل در بدن این گونه، اندکی زیاد و نشان‌دهنده وجود عفونت است، ضمن اینکه در زمان انجام معاینات، شیر دچار دفع مدفوع روان (اسهال) بود.

طبق اعلام مسئولان اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی در آن زمان و بر ‌ساس نتایج‌حاصل از معاینات تخصصی، درمان آنتی بیوتیکی، استفاده از پروبیوتیک‌ها و او.آر.اس به همراه غذای کنترل‌شده برای این حیوان لحاظ شد که در نهایت نتوانست به جلوگیری از مرگ «ریشا» کمک کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • جواد مقدم

    راحت شد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز