رونمایی از هواپیمای مسافربری جدید با ظاهری نامتعارف

لست سکند

طراحی استوانه‌ای شکل بدنه هواپیماهای مسافربری سرانجام قدیمی می‌شود و کنار گذاشته خواهد شد. در همین راستا، کمپانی هوافضای جت‌زیرو که به خاطر طراحی نوآورانه هواپیما شهرت دارد، یک قدم بزرگ رو به جلو برداشته و از یک هواپیمای جدید رونمایی کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کمپانی جت‌زیرو (JetZero) که با بازیگران مهم صنعت هوانوردی مانند نیروی هوایی آمریکا و سازمان ناسا همکاری گسترده‌ای دارد هواپیمای جدیدی با بال‌ها و بدنه‌ای یکپارچه طراحی کرده است. این هواپیما که پثفایندر (Pathfinder) نامگذاری شده است مجوز پرواز را از سازمان هوانوردی فدرال دریافت کرده است و این بدان معناست که به زودی پروازهای آزمایشی‌اش را انجام خواهد داد و صنعت هوانوردی را یک گام دیگر به سوی آینده و متحول کردن سفرهای هوایی به جلو خواهد برد.

طراحی بال‌ها و بدنه یکپارچه باعث می‌شود هواپیما ترکیبی یکدست و ایرودینامیک داشته باشد که مزایای زیادی خواهد داشت. یکی از مهمترین مزیت‌های این طراحی، کاهش مصرف سوخت است. برخورداری از بال‌های یکپارچه باعث می‌شود تقریباً کل بدنه هواپیما نیروی بالابر تولید و در مقایسه با هواپیماهای سنتی 50% سوخت کمتر مصرف کند.

راز آسمان پایتخت

کاهش مصرف سوخت تأثیر زیادی بر ایرلاین‌ها دارد و هزینه‌های عملیاتی آن‌ها را بسیار کاهش می‌دهد. علاوه بر این، امکان انجام پروازهایی با برد بیشتر را که پیشتر میسر نبود فراهم می‌کند. کاهش مصرف سوخت در صنعت هوانوردی برای محیط‌زیست نیز مفید است و میزان تولید گازهای آلاینده با به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

هواپیمای پثفایندر با طراحی بال‌های یکپارچه فضای بیشتری در اختیار مسافران و بارهایشان می‌گذارد و در سفرهای طولانی از خستگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز