۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
پاسخ چین به استیو جابز: خودروی برقی شیائومی عرضه شد

«این پاسخ چین است به استیو جابز!». این جمله را  لی جون بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی هنگام عرضه خودروی برقی SَU7 این شرکت در پکن گفت.

فردای اقتصاد - «این پاسخ چین است به استیو جابز!». این جمله را  لی جون بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی هنگام عرضه خودروی برقی SَU7 این شرکت در پکن گفت.

پروژه سه ساله خودروی برقی سازنده گوشی‌های  سرانجام به عرضه خودروی این شرکت منتهی شده و  توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده، خودرویی که روی کاغذ مشخصات بهتر و قیمت ارزانتری نسبت به رقیب خود تسلا مدل ۳ دارد.

لی در مراسم عرضه این خودرو گفت:مهمترین چیزی که در این پروژه درک کردم این است که ساخت خودرو بسیار دشوار است و حتی غول‌هایی چون اپل هم در برابر این چالش‌ها تسلیم شده‌اند.

قیمت نسخه پایه خودروی برقی شیائومی ۳۰ هزاردلار است که ارزان‌تر از تسلا مدل ۳ در چین است. شیائومی هم اکنون کارخانه‌ای با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار خودرو در سال در چین ساخته  و فعلا قرار است این خودرو فقط در چین عرضه شود.

به گفته بنیانگذار شیائومی بدون کمک دولت چین ساخت این خودرو در ۳ سال ممکن نبود. پیش از این ایلان ماسک نیز از کمک دولت چین برای تولید تسلا در این کشور قدردانی کرده بود.

شیائومی گفته است که در ۲۷ دقیقه آغاز سفارش این خودرو ۵۰ هزارسفارش دریافت کرده و در ۲۴ ساعت این تعداد به بیش از ۸۸ هزار خودرو رسیده است.

لی جون ۵۱ ساله متولد چین و فارغ التحصیل علوم کامپیوتری از دانشگاه ووهان است.او شرکت شیائومی را در سال ۲۰۱۰ تاسیس کرد و در سال ۲۰۱۴ ارزش این شرکت به ۴۶ میلیارد دلار رسید.

گوشی‌های هوشمند شیائومی به دلیل امکانات بالا و قیمت پایین بین خانواده‌های چین بسیار محبوب‌اند.

قیمت نسخه پایه خودروی برقی شیائومی ۲۹هزارو ۸۷۴ دلار است، در مقابل قیمت تسلا مدل ۳ در چین ۳۴ هزارو ۲۵ دلار است. شیائومی SU7 دارای سه نسخه است که با امکانات‌ترین آن ۴۱هزارو ۴۹۷ دلار قیمت دارد.

پاسخ چین به استیو جابز: خودروی برقی شیائومی عرضه شد
مقایسه مشخصات مدل‌های مختلف خودروی شیائومی Su7با تسلا مدل ۳ 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار