آمریکا بمب و هواپیمای جنگی فرستاد!/ جنگ جدید در راه است؟

منابع آگاه گفتند که دولت امریکا در روزهای اخیر مجوز انتقال بمب و هواپیماهای جنگی به ارزش میلیاردها دالر به اسرائیل را صادر کرده است.

آمریکا بمب و هواپیمای جنگی فرستاد!/ جنگ جدید در راه است؟
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، منابع آگاه گفتند که دولت امریکا در روزهای اخیر مجوز انتقال بمب و هواپیماهای جنگی به ارزش میلیاردها دالر به اسرائیل را صادر کرده است. بسته‌های تسلیحاتی جدید شامل بیش از هزار و ۸۰۰ بمب دو هزار پوندی ام‌کی-۸۴ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی ام‌کی-۸۲ است. واشنگتن سالانه ۳.۸ میلیارد دالر کمک نظامی به اسرائیل، متحد دیرینه‌اش می‌دهد.

ارسال این بسته در حالی تصویب شد که اسرائیل به‌خاطر ادامه‌ی حملات هوایی و زمینی خود به غزه با انتقاد شدید بین‌المللی مواجه است و برخی از اعضای حزب جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا از او خواسته‌اند کمک‌های نظامی امریکا را کاهش دهد.

برخی از دموکرات‌ها و گروه‌های عرب امریکایی از حمایت مستمر دولت بایدن از اسرائیل انتقاد کرده‌اند و می‌گویند این حمایت‌ها باعث ایجاد حس معافیت از مجازات در دولت نتانیاهو شده است.

بایدن روز جمعه اذعان کرد «دردی که بسیاری از امریکایی‌های عرب‌تبار بر سر جنگ غزه و حمایت ایالات متحده از اسرائیل و حمله‌ی نظامی آن احساس می‌کنند» را درک می‌کند.

با این‌حال، او با وجود اختلاف فزاینده با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل قول داده که از این کشور حمایت کند.

بنابر گزارش رویترز، کاخ سفید و سفارت اسرائیل در واشنگتن از اظهار نظر در مورد انتقال سلاح خودداری کردند.

این تصمیم در مورد تسلیحات پس از سفر یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل به واشنگتن در این هفته اتخاذ شد که بنابر گزارش رویترز، در مورد نیازهای تسلیحاتی اسرائیل با همتایان امریکایی خود گفت‌وگو کرد.

ت ت
کدخبر: 207428 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها