این ربات چینی همراه مطمئنی برای کودکان است

XPeng Unicorn دارای یک سیستم نرم‌افزاری مبتنی بر معماری سیستم خودروی خودران شرکت خودروسازی اکس‌پنگ و دم رباتیک جواهر مانند با شش درجه آزادی بر اساس X-arm 2.0 XPeng Robotics است. مهمتر از همه، ساختار داخلی این ربات به گونه‌ای طراحی شده است که سبک‌تر و قوی‌تر باشد تا بتواند محیط خصمانه‌ای را که احتمالاً به عنوان همراه کودک در ماجراجویی با آن مواجه می‌شود، بپذیرد

ستاره چهل و پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو بانکوک بدون شک نمونه اولیه ماشین پرنده شرکت چینی اکس‌پنگ بود که تولید آن در سال 2025 آغاز می‌شود.

به گزارش تکناک، در حال حاضر با وجود 6 خودروی برقی در بازار، یک ربات انسان‌نما دوپا و چندین خودروی پرنده مختلف در حال توسعه، به‌نظر می‌رسد قرار است شرکت‌ خودروسازی اکس‌پنگ به یک بازارساز تبدیل شود.

از این رو قابل درک است که خودرو پرنده شرکت اکس‌پنگ همه توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. شرکت خودروسازی Xiaopeng Motors که معروف به XPeng است، کمی بیش از یک دهه پیش در گوانگژو چین تأسیس شد اما رشد آن سریع بوده است و با سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در سال 2020، این شرکت در بورس نیویورک عمومی شد و 1.5 میلیارد دلار جذب کرد.

در پشت غرفه اکس‌پنگ و درجایی خلوت، بدون علامت و بدون صفحه نمایش ویدئویی، چیزی قرار داشت اما هیچ اطلاعاتی در مورد آن چیز وجود نداشت. چیزی که آنجا بود، کانسپت یک ربات چهارپا برای کودکان 18 ماهه و بالاتر بود.

اضافه شدن یک بازوی جمع شونده با قابلیت اضافی به جای دم، توانایی این اسب تک‌شاخ را به عنوان یک ربات خدمات شخصی بسیار مفید، افزایش داده است

اولین چیزی که باید بدانیم این است که با تبدیل دم اسب شاخدار به یک بازوی رباتیک مینیاتوری با کیفیت صنعتی، این شرکت عملی بودن یک جهش بی‌نظیر رو به جلو را ایجاد کرده است. اگرچه تعیین جزئیات دشوار است، اما به‌نظر می‌رسد که این دم قادر به گرفتن، بلند کردن و حمل اجسام تا 3 کیلوگرم خواهد بود. همانطور که نرم‌افزار برای چنین قابلیت‌های واکشی و حمل توسعه می‌یابد، کاربرد واقعی این ربات محتمل به نظر می‌رسد.

اکس‌پنگ قصد دارد از قابلیت رو به رشد هوش مصنوعی استفاده کند و اکنون به نظر می‌رسد این ربات اسب تک‌شاخ، چارچوبی برای تبدیل شدن به یک همراه باهوش، گویا و دارای توانایی فیزیکی در تقریباً هر کاری است که فکرش را بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.