درمان ریزش مو با دارچین

درمان ارگانوئیدهای فولیکول مو با درمان اسید سینامیک باعث افزایش طول جوانه زدن آنها شد که نشان می‌دهد این درمان باعث رشد مو می‌شود

در یک تحقیق جدید، یکی از اجزای ادویه دارچین باعث جوانه زدن فولیکول‌های مو در آزمایشگاه شد و اکنون محققان در حال توسعه درمانی جدید برای از بین بردن ریزش مو با استفاده از این ترکیب طبیعی هستند.

به گزارش تکناک، موهای ما نشانگر زیبایی، غرور و سلامتی است که در هویت ما و درک دیگران از ما ضروری هستند. برعکس، ریزش مو می‌تواند فشار روحی زیادی ایجاد کند و کیفیت زندگی ما را کاهش دهد.

درمان‌های ترمیم مو به دو روش جراحی (کاشت مو) یا غیر جراحی (دارویی) محدود می‌شود. بنابراین یافتن یک درمان جدید و ترجیحاً غیر تهاجمی برای ریزش مو، به‌طور قابل‌توجهی برای برخی از محققان مهم است.

محققان دانشگاه ملی یوکوهاما (YNU) در ژاپن امیدوارند که دارچین، درمانی جدید برای از بین بردن ریزش مو باشد.

آنها قبلاً کشف کرده بودند که به اصطلاح، هورمون عشق یا اکسی توسین با تنظیم مجدد ژن‌ها در سلول‌های پاپیلای پوستی که در شکل‌گیری، رشد و چرخه مو نقش اساسی دارند، باعث رشد مو می‌شود. با این حال، یک مشکل در مورد تجویز اکسی توسین از طریق پوست به‌طوری که این مسیر رشد مو را فعال می‌کند، این است که مولکول نسبتاً بزرگی است، بنابراین از جذب آن جلوگیری می‌شود.

دارچین یا به طور دقیق تر، اسید سینامیک داخل دارچین در حال حاضر دارای فواید سلامتی گسترده ای از جمله اثرات ضد پیری برای پوست است و اخیراً کشف شده است که خاصیت ارتجاعی پوست را از طریق تأثیر آن بر گیرنده‌های اکسی توسین افزایش می‌دهد. اسید سینامیک که به‌طور گسترده در لوازم آرایشی استفاده می‌شود، کسری از وزن مولکولی اکسی توسین است.

محققان اثرات سینامیک اسید را بر فعالیت اکسی توسین و ژن‌های مرتبط با رشد مو ارزیابی کردند. سلول‌های پاپیلای پوستی با غلظت‌های مختلف اسید سینامیک، از 0 تا 2000 میکروگرم در میلی‌لیتر کشت داده شدند.

غلظت‌های 1000 و 2000 میکروگرم بر میلی‌لیتر مشاهده شد که باعث آسیب سلولی می‌شود و غلظت بالاتر از 500 میکروگرم بر میلی‌لیتر، به‌طور قابل‌توجهی از تکثیر سلولی جلوگیری می‌کند. با این حال، در غلظت‌های کمتر از 500 میکروگرم در میلی لیتر، یک افزایش وابسته به دوز قابل مشاهده در فعالیت اکسی توسین و ژن‌های مرتبط با رشد مو وجود داشت.

درمان ارگانوئیدهای فولیکول مو با درمان اسید سینامیک باعث افزایش طول جوانه زدن آنها شد که نشان می‌دهد این درمان باعث رشد مو می‌شود

در آزمایشگاه، یک ارگانوئید از فولیکول موی انسان ساخته شد که می‌تواند ساقه‌های مو را بازسازی کند. استفاده از یک ارگانوئید که اساساً یک اندام کوچک شده است، به محققان این امکان را داد که به‌طور همزمان سلول‌های مختلف را در معرض تیمار اسید سینامیک قرار دهند و داده‌های بزرگتر و قابل اعتمادتری ارائه دهند. آنها غلظت‌های 0، 50، 100 و 500 میکروگرم بر میلی لیتر را تا 10 روز روی فولیکوئیدها آزمایش کردند. نتایج، افزایش قابل‌توجهی در طول جوانه زدن مو تا روز هشتم را در غلظت‌های 100 و 500 میکروگرم در میلی‌لیتر نشان داد، که نشان می‌دهد غلظت بهینه در آن محدوده قرار دارد.

در مقایسه با اثر اکسی توسین بر رشد مو که باعث افزایش 1.3 برابری شد، اسید سینامیک افزایش قابل مقایسه 1.25 برابری را ایجاد کرد.

تاتسوتو کاگیاما، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: شناسایی اسید سینامیک به عنوان یک جزء خاص با خواص تقویت کننده رشد مو، نویدبخش افزایش اثربخشی محصولات رشد مو است. علاوه بر این، درک جدید از مکانیسم اثرات محرک رشد مو به واسطه سیگنال دهی اکسی توسین، بینش جدیدی برای علم مراقبت از مو ارائه می‌دهد و به سرعت بخشیدن به جستجوی داروهای جدید که فعالیت گیرنده اکسی توسین را در زمینه کشف دارو هدف قرار می‌دهند، کمک می‌کند.

البته در نظر داشته باشید که خرید دارچین در این مرحله هیچ فایده‌ای ندارد. تحقیقات بیشتر بر روی آزمایش‌ روی موش‌های مبتلا به ریزش مو برای تعیین اثربخشی تجویز اسید سینامیک از طریق پوست، دوز مورد نیاز و اینکه آیا این دارو عوارض جانبی ایجاد می‌کند، متمرکز خواهد بود.

اسید سینامیک را می‌توان در مرکبات، انگور، کاکائو، اسفناج، کرفس و سبزیجات براسیکا نیز یافت که شامل کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم، گل کلم، کلم سبز، کلم پیچ و شلغم است.

این مطالعه در مجله Scientific Reports منتشر شد.

(زیرنویس تصویر: اسید سینامیک که جزء در دارچین چینی است، باعث رشد مو در می‌شود)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.