بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال با بیان اینکه قهرمانی لیگ بین دو تیم استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود، گفت: تیمی که ثبات داشته باشد و سینوسی نتیجه نگیرد، قهرمان این دوره از رقابت‌های لیگ برتر است.

ادموند بزیک در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم‌ها در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و این که کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارد، اظهار کرد: تیم‌هایی که باثبات هستند و سینوسی نتیجه نمی‌گیرند مدعیان لیگ هستند، به جز تیم‌های استقلال و پرسپولیس که اکنون مدعیان قهرمانی هستند و در کورس قهرمانی قرار دارند، سایر تیم‌ها از جمله سپاهان و تراکتور سینوسی نتیجه می‌گیرند و تیم‌هایی همچون گل‌گهر و ملوان تیم‌های خوبی هستند اما برای قهرمانی رقابت‌ نمی‌کنند. ملوان اگرچه با تارتار خوب نتیجه گرفت اما به نظر می‌رسد اگر از چند مهره خوب برخوردار بود قطعا جزو یکی از مدعیان قرار می‌گرفت.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که «چرا تیم‌های سپاهان و تراکتور که ابتدای فصل به نتایج خوبی دست پیدا کردند از کورس قهرمانی عقب ماندند؟» خاطرنشان کرد: در فوتبال اگر بخواهید نتایج درست بگیرید عوامل زیادی دخیل هستند اولین چیز برای داشتن یک تیم خوب برخوردار بودن از یک مربی باتجربه و خوب است. سپاهان با وجود داشتن مهره خوب در فاز دفاعی خوب بسته نشده بود و فکر می‌کنم از همین نقطه ضربه خورد و سبب شد تا در چند هفته اخیر خوب نتیجه نگیرد.

بزیک تصریح کرد: اگر سپاهان از ابتدای لیگ امتیاز خوب جمع نکرده بود قطعا جایگاهش پایین‌تر از شرایط کنونی بود. درست است که بازیکن زیادی جذب کرد اما تیم به درستی بسته نشد. در حقیقت از نظر اسمی خوب بسته شد اما بالانس و انسجام تیمی را نداشت.

وی در ارزیابی از عملکرد تیم پرسپولیس نیز گفت: پرسپولیس در نیم فصل اول با حضور یحیی گل‌محمدی نتایج خوبی گرفت و در نیم فصل دوم نیز با وجود تغییر مربی و با اضافه شدن ۳ بازیکن عملکرد موفقی داشت و روند آن رو به رشد بود. پرسپولیس آن چیزی که می‌خواست تا الان به دست آورده البته باز یک چیزی کم است و آن هم با قهرمانی درست می‌شود.

بزیک در پاسخ به این پرسش که شانس کدام تیم برای قهرمانی بیشتر است؟ افزود: شانس پرسپولیس بیشتر است چون طرفدار این تیم هستم و دوم اینکه از نظر نفرات و انسجام تیمی تیم‌تر از استقلال است.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: وقتی تیمی بخواهد نتیجه بگیرد باید خیلی از عوامل دست به دست هم بدهند تا تیم نتیجه بگیرد. اگر شما بهترین بازیکنان را نیز داشته باشید وقتی مدیریت کار خود را انجام ندهد نتیجه خوبی حاصل نمی‌شود. نه تنها مدیریت بلکه پزشک تیم یا تدارکات وقتی کار خود را نتوانند انجام دهند روی نتیجه تاثیر می‌گذارد. پرسپولیس چون از این ثبات برخوردار است، شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. نیم فصل دوم چون تفکرات مربی تغییر کرد، با جذب چند بازیکن توانست نتیجه خوبی را کسب کند.