اسرائیل زمان حمله به ایران را اعلام کرد

اسرائیل زمان حمله به ایران را اعلام کرد

اسرائیل زمان پاسخ به حمله ایران را قریب الوقوع توصیف کرد.

به گزارش 9 صبح؛ بامداد امروز جمعه 31 فروردین ماه اسرائیل به قصد حمله به تاسیسات ایران در اصفهان با چند ریزپرنده حمله کرد که پدافند کشور آنها را نابود ساخت. 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه پایگاه «نیفاتیم» را طی روزهای آتی را بازسازی و اصلاح خواهیم کرد، گفت: «گالانت درباره آمادگی‌ها برای انجام عملیات تخلیه رفح از غیرنظامیان به عنوان مقدمه‌ای برای عملیات نظامی بحث کرد.»

واشنگتن پست، به نقل از یک منبع آگاه نوشت:اسرائیل به دنبال پاسخی است که پیامی را بدون ایجاد تلفات ارائه کند. گزینه‌ها شامل حمله احتمالی به تاسیسات در تهران یا حمله سایبری است.همه در اسرائیل موافق پاسخ دادن به ایران هستند و سوال این است که چگونه و چه زمانی.

 یک مقام اسرائیلی به شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفت که پاسخ اسرائیل به حمله ایران ممکن است «قریب‌الوقوع» باشد.

به گزارش دیده بان ایران، واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد: نتانیاهو از ارتش خواسته تا در پاسخ به حمله ایران گزینه هایی را برای اهداف ارائه دهد.

ادعای اسرائیل درباره زمان پاسخ به حمله ایران

شفقنا نوشت  سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه پایگاه «نیفاتیم» را طی روزهای آتی را بازسازی و اصلاح خواهیم کرد، گفت: «گالانت درباره آمادگی‌ها برای انجام عملیات تخلیه رفح از غیرنظامیان به عنوان مقدمه‌ای برای عملیات نظامی بحث کرد.»

به نقل از الجزیره، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه در زمان و مکان مناسب به ایران پاسخ خواهیم داد، اظهار داشت: «پایگاه نیفاتیم در معرض چهار حمله غیرسنگین قرار گرفت که یکی به نزدیکی باند فرود اصابت کرد.»

ایران شنبه‌شب در پاسخ تنبیهی به حمله هوایی اسرائیل به حریم کنسولگری ایران در دمشق و نقض قوانین بین‌المللی، اسرائیل را آماج موشک‌ها و پهپادهای خود قرار داد.

مقامات اسرائیلی که تا این لحظه به‌طور رسمی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته‌اند، مدعی هستند که ساختمان مورد حمله مرکز دیپلماتیک نبوده و مقر مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

با وقوع پاسخ تنبیهی ایران، سه مقام اسرائیلی شامل بنی گانتز و گادی آیزنکوب -رؤسای سابق ستاد ارتش اسرائیل- پیشنهاد ضدحمله فوری را مطرح کردند. از نظر این مقامات، هرچه زمان بیشتری بگذرد کسب مشروعیت بین‌المللی برای ضدحمله دشوارتر خواهد بود حال آنکه ضدحمله فوری امکان استراحت و پاسخ متقابل را از ایران خواهد گرفت.

روز گذشته (یکشنبه) ‌بایدن یک تماس ویدئویی با رهبران کشورهای گروه ۷ برگزار کرد کی طی آن همه چهره‌های حاضر نسبت‌به تشدید تنش‌ها اظهار نگرانی کردند.

    نظر شما