رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضربه «وعده صادق» به رژیم صهیونیستی؛ نگاهی به مواضع ریاکارانه غرب

7:45 - 28 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۲۴۳
ضربه «وعده صادق» به رژیم صهیونیستی؛ نگاهی به مواضع ریاکارانه غرب
محکوم کردن عملیات ایران از سوی آمریکا که پاسخی مشروع براساس قوانین بین‌المللی به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق بود، رویکرد ریاکارانه این کشور را همچون گذشته آشکار کرد.

خبرگزاری میزان - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساعات آغازین روز یکشنبه، ۲۶ فروردین، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

براساس بیانیه سپاه پاسداران، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

پایگاه تحلیلی «world socialist web site» در گزارشی با عنوان «بایدن حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد؛ مطالعه موردی در نفاق امپریالیستی» به این عملیات و نوع واکنش کشور‌های غربی به آن پرداخته است.

این پایگاه، می‌نویسد: قدرت‌های امپریالیستی به حملات روز شنبه ایران به اسرائیل با موجی از محکومیت پاسخ داده‌اند؛ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با تأکید مجدد بر تعهد آهنین آمریکا به امنیت اسرائیل گفت: «من این حملات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم».

علاوه بر این گروه ۷ با انتشار بیانیه مشترکی مدعی شدند: ما حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران را به اسرائیل به شدت محکوم می‌کنیم. ایران بیشتر به سمت بی‌ثبات کردن منطقه گام برداشته و خطر تشدید غیرقابل کنترل منطقه‌ای را در پی دارد.

ریاکاری کشور‌های غربی

این اظهارات جنگ‌افروزان امپریالیست که از سوی هر قدرت عضو ناتو تکرار می‌شود، اوج ریاکاری است؛ قدرت «برانگیختن تشدید غیرقابل کنترل منطقه‌ای» در خاورمیانه، رژیم صهیونیستی و حامیان امپریالیستی آن هستند.

این گزارش می‌افزاید: اجازه دهید جدول زمانی را دقیق دریافت کنیم؛ حمله ایران پاسخی بود به حمله اول آوریل (۱۳ فروردین) اسرائیل به سفارت ایران در سوریه که منجر به جان باختن ۷ افسر ارشد نظامی ایران از جمله دو ژنرال شد.

قدرت‌های امپریالیستی در واکنش به حمله غیرقانونی و آشکار رژیم صهیونیستی به سرزمینی که عملا ایران خاک ایران بود، آن را تأیید کردند.

آمریکا، فرانسه و انگلیس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق وتو کردند.

براساس این گزارش، اکنون، امپریالیست‌ها برای محکوم کردن واکنش ایران به اقدام اسرائیل، بسیار مشتاق هستند.

قانون اساسی استعمار و امپریالیسم غرب

این وب‌سایت تحلیلی در ادامه نوشت: قدرت‌های امپریالیستی تاکید می‌کنند که آن‌ها و نیرو‌های نیابتی‌شان می‌توانند هر تعداد نفر را که می‌خواهند بکُشند، ترور‌های هدفمند انجام دهند و برخلاف قوانین بین‌المللی عمل کنند. اما هر پاسخی، حتی با حداقل‌ترین ویژگی‌ها، به عنوان جرم محکوم می‌شود. این قانون اساسی استعمار و امپریالیسم است.

در حالی که بایدن اقدامات ایران را «محکوم» می‌کند، اما در مورد حمله رژیم صهیونیستی به غزه که از سوی آمریکا و دیگر قدرت‌های امپریالیستی حمایت مالی، تسلیحاتی و سیاسی می‌شود، صحبت نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی به‌طور فعال علیه مردم غزه نسل‌کشی می‌کند و ۴۰ هزار نفر را به شهادت رسانده است. این رژیم به‌طور نظام‌مند تمام جمعیت ۲.۲ میلیون نفری را آواره می‌کند، گرسنگی می‌دهد و بمباران می‌کند و به‌طور هدفمند و عمدی پزشکان و امدادگران را به قتل می‌رساند.

نسل‌کشی در غزه در حال تبدیل شدن به یک جنگ منطقه‌ای است که می‌تواند به سرعت کل جهان را به خود جذب کند.

تا جایی که دولت بایدن، عموما براساس پیشینه و نه از طریق اظهارات رسمی، بیان می‌کند که ترجیح می‌دهد رژیم صهیونیستی با حملات نظامی فوری پاسخ ندهد، این امر با ملاحظات تاکتیکی تعیین می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *