ترفندهای رهایی از بوی بد دهان

ترفندهای رهایی از بوی بد دهان

بوی بد دهان را با این ترفندها از بین ببرید.

به گزارش 9 صبح، کارشناس سلامت دهان و دندان، در خصوص رفع بوی بد دهان، توضیحات و توصیه‌هایی داشت.

بهناز ولیزاده، با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان از روزه داران خواست در ماه رمضان به بهداشت دهان و دندان خود توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: در هنگام روزه داری به دلیل اجتناب از خوردن و آشامیدن در ساعات طولانی، میزان بزاق به حداقل می‌رسد این موضوع ممکن است باعث ایجاد بوی بد دهان شود.

به گفته ولی زاده، در برخی افراد نیز به علت گرسنگی و استفاده بدن از ذخایر چربی برای تأمین کالری مورد نیاز، بوی خاصی از دهان استشمام می‌شود که پس از صرف افطار خود به خود برطرف می‌شود.

این کارشناس دهان و دندان معاونت بهداشت، مسواک زدن دندان‌ها و زبان را یک راهکار ایده‌ال برای حفظ سلامت دهان و دندان‌ها و رهایی از بوی بد دهان برشمرد و تاکید کرد: روزه داران پس از صرف وعده سحری و افطار، حتماً دندان‌ها و فضاهای بین دندانی را به خوبی با استفاده از مسواک و نخ دندان تمیز کنند.

ولیزاده به افراد توصیه کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات دندانی که بر اثر خشکی دهان ایجاد می‌شود در طی روزه داری و در طول روز نیز شست‌وشوی دهان خود را انجام دهند.

وی با تاکید بر اهمیت مسواک زدن در روزه داری خاطرنشان کرد: مسواک زدن در هنگام روزه داری اگر با دقت کافی انجام شود سبب باطل شدن روزه نمی‌شود.

کارشناس سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت در ادامه به تأثیر مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها در افزایش تولید بزاق و جلوگیری از بوی بد دهان اشاره کرد و روزه‌داران را به مصرف میوه و سبزی‌های تازه در وعده‌های سحری و افطاری توصیه کرد.

به گفته وی، مصرف سیر و پیاز و غذاهای تند، چرب و حاوی مقدار زیاد ادویه موجب ایجاد بوی بد دهان در زمان روزه داری می‌شود بنابراین باید از مصرف آنها خودداری کرد.

ولیزاده مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند چای، قهوه و نوشابه را باعث کاهش مقدار آب بدن و خشکی دهان برشمرد و به روزه داران توصیه کرد مصرف این نوشیدنی‌ها را کاهش دهند.

این کارشناس سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه استعمال سیگار در ایجاد بوی بد دهان تأثیر به سزایی دارد: خاطرنشان کرد که ماه رمضان بهترین زمان برای ترک سیگار است.

منبع: مهر

    نظر شما