هدف کمیسیون فرهنگی مجلس همفکری و کمک به وزارت میراث‌فرهنگی است/ حوزه فرهنگ همیشه مظلوم واقع شده است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، کمک، مساعدت و همفکری با مجموعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و پیشبرد اهداف و ماموریت‌های این وزارتخانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر و معاونان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این مطلب اظهار کرد: این وزارتخانه یک وزارتخانه بسیار مهم و تاثیرگذار است که در سال های اخیر روند رو به رشدی را داشته است. با وجود آقای ضرغامی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همت بالای ایشان شاهد هستیم کارها در این وزارتخانه به خوبی پیش می‌رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی افزود: قبل از برگزاری نشست، از موزه ملی ایران بازدید کردیم. در بازدید از موزه ملی ایران خیلی چیزها یاد گرفتیم و توضیحات بسیار خوبی داده شد. حقیقتا موزه ملی ایران یک گنجینه بزرگ و ارزشمند است.

او اضافه کرد: قصد ما مچ‌گیری نیست و هدف ما کمک کردن است. ما با این وزارتخانه همفکری داریم. خوشبختانه روابط خوبی این وزارتخانه با مجلس دارد و با رئیس‌جمهوری نیز آقای ضرغامی رابطه خوبی دارد و این به پیشبرد هرچه بهتر کارها بیشتر کمک می‌کند.

آقا تهرانی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه به حوزه ماموریت‌های این وزارتخانه توجه جدی شده است. پیشنهاد ما این است که هر شش ماه یک بار گزارشی از پیشرفت برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه شود تا مجلس نیز بتواند برای حمایت از این وزارتخانه به شکل بهتری برنامه‌ریزی کند.

رئیس کمیسسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حوزه فرهنگ بسیار مهم است اما متاسفانه اهمیتی که باید به فرهنگ داده شود کمتر است و در طول تاریخ این حوزه مظلوم واقع شده است. باید همت‌ها در این باره بیشتر شود.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست‌ها بسیار خوب است و نمایندگان مجلس خصوصا اعضای کمیسیون فرهنگی، از برنامه‌ها و ماموریت‌های این وزارتخانه حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012802904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha