بهبود کیفیت عکس در آیفون 16 پرو با فناوری جدید

اپل در حال توسعه فناوری جدیدی برای کاهش لنز فلر در دوربین آیفون 16 پرو است. این فناوری با استفاده از پوشش نوری ضدانعکاس به نام «نشست لایه اتمی» (ALD) عمل می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، دوربین‌های آیفون اپل جزو بهترین دوربین‌هایی هستند که می‌توانید روی گوشی‌های هوشمند پیدا کنید. فیلم‌برداری با این دوربین‌ها بسیار لذت‌بخش است و خروجی راضی‌کننده‌ای دارد. بااین‌حال، مشکلی اساسی در تمام نسل‌های قبلی آیفون حتی تا آیفون 15 وجود دارد و آن هم پدیده لنز فلر (بازتاب نور ناخواسته) است. به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد این مشکل را برطرف کند.

افشاگری به نام Yeux1122 می‌گوید که اپل ظاهراً در حال کار روی فناوری پوشش جدیدی است که در لنز دوربین آیفون 16 پرو برای کاهش پدیده لنز فلر و بهبود کیفیت تصویر به‌کار خواهد رفت.

این افشاگر ادعا می‌کند که اپل در حال آزمایش فناوری پوشش نوری ضد‌انعکاس به نام «نشست لایه اتمی» (ALD) برای استفاده در آیفون‌های جدیدتر است. این فرایند شامل رسوب مواد به تک‌تک لایه‌های اتمی است که امکان کنترل دقیق ضخامت و ترکیب مواد را فراهم می‌کند.

فناوری ALD لایه‌ای بسیار نازک تولید می‌کند که می‌توان آن را با نهایت دقت روی لنز دوربین اعمال کرد و فیلم‌های تولید‌شده با استفاده از آن را روی لنزهای خمیده به‌کار برد. افزون‌براین، از ALD می‌توان برای اعمال پوشش‌های ضد‌انعکاس روی لنزهای دوربین برای کاهش لنز فلر و پدیده «هاله» (تصاویر ناخواسته) استفاده کرد. این پدیده زمانی رخ می‌دهد که منبع نور قوی مستقیماً به لنز برخورد می‌کند.

درحال‌حاضر، تولیدکنندگان خودروهای برقی از ALD برای کاهش خطاهای لنز فلر در دوربین‌های کنترل خطوط استفاده می‌کنند. با افزودن پوشش ALD که به‌طور‌کلی نوعی فیلتر به‌حساب می‌آید، به‌نظر می‌رسد دوربین‌های آیفون 16 پرو بر مشکل لنز فلر غلبه کند؛ مشکلی که تا‌به‌امروز یکی از عوامل انتقادهای اصلی به دوربین‌های آیفون بوده است.

همچنین، انتظار می‌رود هر دو مدل آیفون 16 پرو و پرو مکس از لنز تتراپریزم با زوم اپتیکال 5 برابر برخوردار باشند که درحال‌حاضر، فقط در مدل آیفون 15 پرو مکس یافت می‌شود. آیفون 15 پرو به‌دلیل اندازه‌اش از این لنز زوم بی‌بهره مانده است؛ اما انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 16 پرو صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و باتری‌های حجیم‌تری داشته باشند که فضایی برای لنز زوم 5 برابر فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.