شارژ بی‌سیم NFC به اندروید 15 می‌آید

اندروید 15 از شارژ بی‌سیم NFC با قدرت پایین برای لوازم جانبی کوچک مانند ردیاب‌ها و قلم‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، شارژ بی‌سیم معمولاً با استاندارد Qi مدیریت می‌شود؛ اما به‌نظر می‌رسد سیستم‌عامل اندروید در به‌روزرسانی جدید خود (احتمالاً اندروید 15)، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ازطریق NFC را اضافه کرده است. بااین‌حال، کاربرد دقیق این قابلیت هنوز مشخص نیست. در سال ۲۰۲۰، استاندارد NFC به‌طور رسمی قابلیت‌های محدود شارژ بی‌سیم را به خود اضافه کرد. این ویژگی به سخت‌افزار NFC موجود در دستگاه شما اجازه می‌دهد تا به سایر دستگاه‌ها برق منتقل کند.

حالا به‌نظر می‌رسد اندروید 15 در حال کار روی پشتیبانی از شارژ بی‌سیم NFC است. کاربرانی در وب‌سایت Android Authority کدهایی را پیدا کرده‌اند که به‌طور خاص به اضافه‌شدن پشتیبانی از NfcCharging اشاره می‌کند. این قابلیت در نسخه آزمایشی اول اندروید ۱۵ (Android 15 Beta 1) دیده شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد هنوز به AOSP (کد منبع‌باز اندروید) اضافه نشده است.

بااین‌حال، اخیراً در AOSP مباحثی درباره شارژ NFC مطرح شده است؛ بنابراین، واضح است که گوگل در حال تلاش برای پیاده‌سازی این فناوری است. مهم‌ترین نکته درباره شارژ ازطریق NFC این است که قدرتش فقط به ۱ وات می‌رسد. این میزان حتی از کندترین شارژرهای Qi هم بسیار کمتر است. پس این قابلیت برای چه کارهایی می‌تواند مفید باشد؟

به‌نظر می‌رسد لوازم جانبی مانند ردیاب‌ها و قلم‌های هوشمند و سایر محصولات کوچک‌تر که می‌توانند به دستگاه شما متصل شوند و از این نوع خاص از شارژ استفاده کنند، گزینه‌‌های اصلی برای استفاده از این قابلیت باشند.

در زمان معرفی اولیه‌ این قابلیت، Wireless Technology Consortium (کنسرسیوم فناوری بی‌سیم) اعلام کرد که این فناوری می‌تواند برای «ساعت‌های هوشمند، ردیاب‌های تناسب‌اندام، ایربادهای بی‌سیم، قلم‌های دیجیتال و سایر دستگاه‌های مصرفی» کاربردی باشد.

درحال‌حاضر، مشخص نیست که این قابلیت چگونه استفاده خواهد شد. بااین‌حال، پشتیبانی داخلی از آن در اندروید 15 قطعاً خبر امیدوارکننده‌ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.