گیگابایت از مادربرد جدید سری XTREME Prestige رونمایی کرد

گیگابایت مادربرد و پردازنده گرافیکی جدید خود با نام XTREME Prestige Limited Edition را رونمایی کرد. این سری برای گیمرهایی مناسب است که به‌دنبال حداکثر عملکرد هستند.

به‌گزارش تک‌ناک، گیگابایت رسماً سری جدید مادربرد و کارت گرافیک گیمینگ پرچم‌دار خود موسوم به XTREME Prestige Limited Edition را رونمایی کرد. این سری محدود شامل کارت گرافیک RTX 4080 SUPER و مادربرد Z790 می‌شود که هر دو از‌نظر ظاهری و عملکرد ارتقا یافته‌اند.

سخت‌افزارهای جدید گیگابایت جزو محصولات لوکس‌ در تاریخ این شرکت به‌‌شمار می‌روند. این قطعات به‌طور جداگانه نیز فروخته و با پوشش تیتانیومی و تزیینات طلایی همراه با پلاک‌های شماره‌ سریال حک‌شده عرضه می‌شوند.

تامزهاردور می‌نویسد که گیگابایت هنوز تعداد دقیق واحدهای تولیدی این سری محدود را تأیید نکرده است؛ اما طبق شنیده‌ها، موجودی این محصولات بسیار محدود خواهد بود. با‌این‌حال بر‌اساس شایعات و منابع دیگر، تخمین زده می‌شود بین 300 تا 500 واحد از این سخت‌افزارهای خاص با شماره‌ سریال منحصر‌به‌فرد تولید شود.

قلب تپنده این مجموعه کارت گرافیک گیگابایت Aorus GeForce RTX 4080 Super Xtreme Ice 16G است که با چندین ارتقای مهم درمقایسه‌با نسخه معمولی RTX 4080 Super همراه شده است. مهم‌ترین این ارتقاها اورکلاک هسته تا فرکانس 2/7 گیگاهرتز است که 150 مگاهرتز بیشتر از نسخه استاندارد است. همچنین، گیگابایت تخمین می‌زند که مدل Xtreme Ice این شرکت به امتیاز عملکردی 885 AI TOPs دست پیدا کند؛ در‌حالی‌که این رقم برای نسخه معمولی 836 AI TOPs است.

اورکلاک بایوس دوگانه نیز فراتر از فرکانس هسته چشمگیر روی این کارت گرافیک تعبیه شده است. سیستم خنک‌کننده این کارت گرافیک قدرتمند متشکل از سه فن 110 میلی‌متری «کوسه بیونیکی» و یک محفظه بخار بزرگ است. برای علاقه‌مندان به نورپردازی و شخصی‌سازی هر سه فن با حلقه‌های نورپردازی RGB قابل تنظیم احاطه شده‌اند و روی کارت نیز صفحه‌نمایش LCD با پشتیبانی از گیف‌های قابل تنظیم وجود دارد.

مادربرد Z790 Aorus Xtreme X Ice از‌نظر زیبایی‌شناسی با روکش تیتانیومی کریستالی و سوکت پردازنده طلایی و هیت‌سینک M.2 بزرگ بسیار جذاب است. این مادربرد از‌نظر ویژگی‌های فنی نیز غنی است و از سرعت‌های رم DDR5 تا XMP-8266 و فراتر از آن پشتیبانی می‌کند. اورکلاک پردازنده با هوش مصنوعی این مادربرد، دستیابی به سرعتی تا 6/3 گیگاهرتز روی پردازنده i9-14900KS را نوید می‌دهد. در این مادربرد، ویژگی‌هایی اضافی مانند مبدل دیجیتال-به-آنالوگ (DAC) خارجی برای ارتقای کیفیت صدا نیز وجود دارد.

هر‌یک از این محصولات به‌صورت جداگانه در بسته‌بندی خاص نیز عرضه می‌شوند. قیمت این قطعات هنوز مشخص نیست. گیگابایت در بیانیه‌ مطبوعاتی خود وعده‌ اعلام جزئیات قیمت در وب‌سایتش را داده است؛ اما در‌حال‌حاضر این اطلاعات در وب‌سایت گیگابایت درج نشده است. با‌توجه‌به سایر نسخه‌های اورکلاک‌شده‌ کارت گرافیک 4080 Super، تخمین زده می‌شود که قیمت این کارت گرافیک به‌تنهایی بیش از 1,299 دلار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.