رئیس مایکروسافت به شرکتی اماراتی می‌پیوندد؛ سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری در G42

سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft روی ورودی ساختمان در شب
مایکروسافت برای تسریع توسعه‌ی جهانی هوش مصنوعی، ۱٫۵ میلیارد دلار در امارات متحده‌ی عربی سرمایه‌گذاری کرد.
تبلیغات

مایکروسافت در بیانیه‌ای مطبوعاتی با تأیید گزارش‌های غیررسمی گفت که ۱٫۵ میلیارد دلار در شرکت G42 سرمایه‌گذاری کرده است. G42 شرکت هلدینگ اماراتی‌ای محسوب می‌شود که در حوزه‌ی هوش مصنوعی فعالیت دارد.

مایکروسافت می‌گوید که سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری، همکاری بین دو شرکت را تقویت می‌کند و باعث انتقال هوش مصنوعی و برنامه‌های مهارت‌‌آموزی مایکروسافت به امارات و سایر کشورها می‌شود.

به‌عنوان بخشی از قرارداد جدید قرار است برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، به تیم هیئت‌مدیره‌ی شرکت G42 ملحق شود.

به گفته‌ی مایکروسافت، امضای قرارداد همکاری با G42 به کسب‌و‌کارهای مختلف در بازارهای جدید امکان می‌دهد که از مزایای هوش مصنوعی و پردازش ابری استفاده کنند و همزمان در چارچوب استفاده‌ی ایمن از هوش مصنوعی باقی بمانند.

شرکت G42 قرار است ازاین‌پس اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خود را به پلتفرم ابری مایکروسافت آژور منتقل کند. مایکروسافت و G42 در همکاری با هم، هوش مصنوعی پیشرفته و زیرساخت دیجیتالی را به کشورهایی در خاورمیانه و آسیای مرکزی و آفریقا خواهند برد.

مایکروسافت قرار است به تعلیم نیروی کار هوش مصنوعی کمک کند تا روی تقویت نوآوری و پیشرفت امارات متحده‌ی عربی تأثیر مثبت بگذارد.

شیخ طحنون بن زاید آل نهیان، رئيس هیئت‌مدیره‌ی G42، می‌گوید: «سرمایه‌گذاری مایکروسافت در G42 لحظه‌ای اساسی در مسیر رشد و نوآوری شرکت ما محسوب می‌شود.»

برد اسمیت، رئيس مایکروسافت، می‌گوید: «ما در همکاری نزدیک با دولت امارات و ایالات متحده، فناوری کلاس جهانی را با استانداردهای برتر دنیا ادغام می‌کنیم تا هوش مصنوعی ایمن، قابل اعتماد و مسئولانه توسعه دهیم.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات