ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است


ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به حضور خانواده‌ها اعم از کودکان، زنان و سالمندان در بوستان‌ها و پارک‌ها گفت: به همین جهت و در راستای حمایت از خانواده‌ها، ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین نظری؛ امروز، سه‌شنبه، در حاشیه برگزاری دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولویت شهر، نظافت و‌ آراستگی است و به همین جهت امروز گزارشی از اقدامات انجام‌شده در معاون خدمات شهری شهرداری تهران و زیرمجموعه این معاونت در قالب استقبال از بهار، ماه مبارک رمضان، عید سعید فطر و... به اعضای شورا ارائه شد.

وی با اشاره به موضوع آراستگی و نظافت شهر تأکید کرد: در این بخش تلاش‌های بسیاری توسط نیروهای خدمات شهری شده است و شاید نتایج صورت‌گرفته برابر با تلاش‌های انجام‌شده نباشد و به همین جهت آسیب‌شناسی برای شناسایی اشکالات انجام شده و اقداماتی صورت گرفته است.

نظری راجع به طرح جامع پسماند گفت: این طرح ابلاغ شده است همچنین فهرست بهای قراردادهای پیمانکاران و نرخ آن تعیین شده و به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

وی با یادآوری تجمیع قراردادهای پیمانکاران رفت‌وروب در پایتخت گفت: تا پیش از این 150 قرارداد رفت‌وروب در پایتخت وجود داشت که با تجمیع این قراردادها به 14 عدد رسیده است و این مسئله می‌تواند ما را در بحث نظافت، همراهی کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره تماس شهروندان در بحث نظافت شهر تصریح کرد: تا قبل از این دوره از مدیریت شهری، تماس‌های زیادی از سوی شهروندان با سامانه 137 در ارتباط با عدم نظافت معابر وجود داشت که خوشبختانه با تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته است، این تماس‌ها کاهش یافته است و ان‌شاءالله این رویه ادامه‌دار خواهد بود.

نظری در خصوص نظافت و رفت‌وروب و همچنین بازسازی المان‌های شهری ابراز کرد: متأسفانه در این بخش شاهد یک عقب‌ماندگی 4 الی 5 ساله بودیم که هیچ توجهی به این موضوع صورت نگرفته بود و ما توانستیم در یک بازه زمانی مناسب، اقدامات مناسبی در بحث نظافت و رفت‌وروب و بازسازی المان‌های شهری داشته باشیم، همچنین معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران نیز اقدامات مؤثری در قالب آسفالت‌ریزی معابر انجام داده است.

وی راجع به نظافت حوزه فضای سبز نیز گفت: بر اساس اعلام شهروندان، این مجموعه نمره قابل‌قبولی را کسب کرده است و ان‌شاءالله در بحث نگه‌داشت شهر نیز نیاز به همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تردد حیوانات خانگی از جمله سگ‌ها در بوستان‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: این موضوع به‌جهت حضور خانواده‌ها در پارک‌ها است و به همین جهت در ورودی پارک‌های سطح شهر تهران، تابلوهایی مبنی بر عدم ورود سگ‌ها و حیوانات خانگی به پارک‌ها نصب شده است.

نظری ادامه داد‌: موضوع سگ‌های بلاصاحب تکلیف آنها مشخص است و در بخش سگ‌های ولگرد هم دستورالعملی توسط وزارت کشور ابلاغ شده است، همچنین در موضوع موش‌ها نیز طبق دستورالعمل‌ها و بر اساس قراردادهایی که با پیمانکاران بسته شده است، عمل می‌شود.

انتهای پیام/+

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon