قیمت شاین مکس بنزینی ایران خودرو افزایش یافت

از دست ندهید

در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو قیمت شاین مکس بنزینی افزایش داشته است. این خودرو با چه مشخصات فنی و ظاهری عرضه می‌شود؟ و آیا ارزش خرید دارد؟

بیت ران – ایران خودرو در شرایط فروش جدید قیمت شاین مکس بنزینی ایران خودرو را با افزایش حدود ۱۰۰ میلیون تومانی اعلام کرد.

بنابر اعلام ایران‌خودرو قیمت این محصول در فروردین‌ماه جاری نسبت به اسفند ماهِ سال ۱۴۰۲ برابر با ۹۷ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان گران شده‌است.

بیشتر بدانید: شاین مکس بنزینی آزمایش شد؛ بررسی قوی‌ترین خودرو سدان بنزینی چینی کشور

قیمت اسفند ۱۴۰۲ شاین مکس بنزینی  ۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان و قیمت این محصول در فروردین ۱۴۰۳: ۱,۶۴۷,۷۵۵,۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده‌است.

بیشتر بدانید: شاین مکس هیبرید بررسی شد / اولین سدان چینی هیبریدی ایران خودرو چگونه است؟

 

نکات مهم که در اطلاعیه ایران خودرو آمده به شرح زیر است:

قیمت برآوردی با احتساب الزامات قانونی سال ۱۴۰۳ و ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو ۱۶.۴۷۷.۵۵۳۰۰۰ ریال می باشد که در صورت تغییر مبالغ الزامات قانونی و یا اجرایی نشدن آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو محاسبات نهائی انجام و در صورت اضافه پرداختی وجه باقیمانده مسترد خواهد شد.

مبلغ اعلام شده در این مرحله به صورت علی الحساب تعیین شده و قیمت قطعی فروش خودرو برابر با قیمت اعلامی مراجع ذیصلاح و با احتساب هزینه های مربوطه و عوارض قانونی شامل هزینه های گمرک مالیات بر ارزش افزوده شماره گذاری اسقاط خودروی فرسوده حمل خودرو و …. تعیین و اعمال خواهد شد.

مطابق تبصره ۵ اطلاعیه شماره ۵ عرضه خودروهای وارداتی عدم واریز وجه حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته به منزله

انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف می گردد.

همه چیز درباره SHINE MAX ایران خودرو 

سدان آئولوس شاین مکس (Yixuan Max) توسط ایران خودرو عرضه می‌شود.

برند Aeolus قطعاً برای ما نام آشنا نیست. پس بهتر است پیش از هر چیز درباره این برند بدانیم تا مشخص شود سدان جدید ایران خودرو از کجا وارد بازار خودرو ایران می‌شود.

آئولوس در حقیقت متعلق به شرکت خودروسازی چینی Dongfeng Passenger Vehicle Company است. این خودروساز چینی زیر مجموعه دانگ فنگ به‌شمار می‌رود.

اگر به کمی قبل نگاه کنیم، می‌بینیم که آئولوس در واقع Fengshen نام داشت. برند تجاری Fengshen در جولای ۲۰۰۹ (تیر ماه ۱۳۸۸) با چنین نامی در چین متولد شد.

یکی از مشهورترین محصولات Fengshen در بازار خودرو ایران H30 کراس بود که برای مدتی از سوی ایران خودرو در بازار داخلی کشور عرضه شد.

اما Fengshen چند سال بعد به Aeolus تغییر نام داد تا در زبان انگلیسی تلفط بهتری داشته‌باشد. اما همچنان در کشور چین آن را با همان نام Fengshen می‌شناسند.

پایه و اساس برخی از محصولات Fengshen اسبق و آئولوس فعلی در بازار خودرو چین براساس خودروهای پژو – سیتروئن هستند.

مشخصات فنی شاین مکس ایران خودرو

موتور شاین مکس ایران خودرو

آئولوس شاین مکس ایران خودرو فعلاً فقط با یک قوای محرکه به دست مشتریان می‌رسند. این موتور که با کد DFMC15TP1 شناخته می‌شود، محصول دانگ فنگ است.

قوای محرکه این سدان چینی که حجم دقیقی برابر با ۱۴۷۶ سی‌سی دارد مجهز به توربوشارژ است. قدرت خروجی این موتور به ۱۹۰ اسب بخار متریک (PS) می‌رسد که برابر با ۱۸۷ اسب بخار است. این قدرت در دور ۵۲۰۰ دراختیار راننده قرار خواهد گرفت.

قیمت شاین مکس بنزینی ایران خودرو

گشتاوری که مالک این خودرو می‌تواند از آن بهره ببرد، ۳۰۰ نیوتن‌متر است که در میان دورهای ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ بدست می‌آید. این موتور ۱۶ سوپاپه DOHC برای حرکت نیازمند بنزین با اکتان حداقل ۹۲ در باک ۵۲ لیتری خود است.

تمامی قدرت این موتور یورو ۶ (چین) توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر به محور جلو آن منتقل می‌شود. آئولوس اعلام کرد که مصرف سوخت ترکیبی شاین مکس، ۶/۲ لیتر در هر صد کیلومتر است و در نهایت می‌تواند به سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت برسد.

طول، عرض و ارتفاع شاین مکس به ترتیب ۴۷۹۷×۱۸۷۰×۱۴۷۵ میلیمتر است که می‌تواند با فاصله بین دو محور ۲۷۷۰ میلیمتری خود، در دایری به شعاع ۵/۳ متر دور بزند.

زیربندی، ترمزها و تایرهای آئولوس شاین مکس ایران خودرو

تعلیق جلو این سدان چینی از نوع مک‌فرسون است. در محور عقب هم تعلیق مولتی لینک مستقل را شاهد هستیم. تمامی ترمزها در شاین مکس از نوع دیسکی هستند که در محور جلو دیسک‌های خنک‌شونده را مشاهده می‌کنیم.

یکی از نکات فابل توجه در این خودرو آن است که تمامی مدل‌های فول و غیر فول آن تنها با یک سایز رینگ و تایر به دست مشتری می‌رسند. سایر رینگ‌های شاین مکس ۱۷ اینچی است و تایرهایی که برای آن انتخاب شدند ابعادی برابر با ۲۱۵/۵۰ دارند.

قیمت آئولوس شاین مکس در بازار خودرو چین

شاین مکس ایران خودرو

مدل پایه بنزینی این سدان چینی در کشور مبداء ۸۳/۹۰۰ یوان قیمت دارد. براساس نرخ تبدیل ارز یوان امروز این رقم برابر است با ۵۷۰/۵۲۰/۰۰۰ تومان.

مدل فول این خودرو هم در چین به قیمت ۱۲۷/۹۰۰ یوان به دست مشتریان می‌رسد که معادل ۸۶۹/۷۲۰/۰۰۰ تومان خواهد بود. طبق اعلام ایران خودرو فقط ۴۵۰۰ هزار دستگاه آئولوس شاین مکس (احتمالاً در فاز اول) وارد ایران خواهند شد.

اما این خودروساز داخلی برنامه دارد تا ۵۰۰ دستگاه از نمونه هیبریدی این خودرو را هم در بازار ایران عرضه کند. مدل هیبریدی ۲۰۲۳ یی شوئن مکس در چین ۱۰۹/۹۰۰ یوان (۷۴۷/۳۲۰/۰۰۰ تومان) ارزش دارد. این مدل براساس اعلام ایران خودرو قرار است در ناوگان تاکسی‌رانی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

برای بدست آوردن قیمت کارخانه سدان وارداتی ایران خودرو، کافیست حداقل ارقام فوق را در دو ضرب کنیم. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که ارقام بالا، قیمت فروش کارخانه شاین مکس است.




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت موتور هوندا ۱۲۵ باز هم بالا رفت! کدام مدل‌ها گران شدند؟

قیمت موتور هوندا 125 به 100 میلیون تومان رسید. قیمت موتورسیکلت در بازار افزایش یافته‌است و قیمت انواع موتورسیکلت‌های...

پست‌های مرتبط