arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

سئول: ۶۰ درصد نفت کره‌جنوبی از تنگه هرمز وارد می‌شود

یون سوک یول رئیس جمهوری کره‌جنوبی در میانه تنش‌ها در غرب آسیا و با توجه به اینکه کشورش به منابع انرژی در این منطقه نیاز دارد، اعلام کرد که ۶۰ درصد نفت این کشور از طریق تنگه هرمز وارد می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: یون سوک یول رئیس جمهوری کره‌جنوبی در میانه تنش‌ها در غرب آسیا و با توجه به اینکه کشورش به منابع انرژی در این منطقه نیاز دارد، اعلام کرد که ۶۰ درصد نفت این کشور از طریق تنگه هرمز وارد می‌شود.

 یون سوک یول امروز سه‌شنبه درحالیکه ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در غرب آسیا ادامه دارد، گفت که باید واکنش پیشگیرانه در مورد هر گونه عوامل پرخطر برآمده از تنش‌ها در خاورمیانه وجود داشته باشد.

یون در ابتدای نشست کابینه تاکید کرد که تنش‌ها در خاورمیانه، تاثیر مستقیم بر قیمت‌های جهانی نفت و به نوبه خود تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد و زنجیره تأمین کره جنوبی دارد.

وی خاطر نشان کرد که تنگه هرمز راهگذر حمل و نقل برای ۶۰ درصد نفت وارداتی به کره جنوبی است.

رئیس جمهور کره‌جنوبی بیان کرد: افزایش قابل توجه در هزینه‌های حمل و نقل و افزایش بهای نفت به طور مستقیم به افزایش قیمت‌ها برای ما منجر می‌شود.

خبرگزاری یونهاپ در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و هدف قراردادن ساختمان کنسولی ایران در دمشق، پیشنهاد‌هایی را به دولت سئول برای کنترل اوضاع مطرح کرده است.

این خبرگزاری وابسته به دولت کره‌جنوبی نوشت: دولت باید تحولات خاورمیانه را از نزدیک تحلیل کند و در برابر همه احتمالات آماده شود، زیرا تشدید بیشتر بحران می‌تواند زنجیره‌های تامین را تحت فشار قرار دهد و قیمت‌های بین‌المللی نفت را بیش از پیش افزایش دهد

یونهاپ در مورد بسته شدن احتمالی تنگه هرمز، افزود: انسداد راهبردی‌ترین گلوگاه نفتی جهان، حمل‌ونقل دریایی جهانی را مختل کرده و هزینه‌های لجستیکی و حمل و نقل را افزایش می‌دهد.

نظرات بینندگان