مبارزه یوتیوب با ادبلاکرها به قلمرو گوشی‌ها کشیده می‌شود

سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
آیکون لوگو یوتیوب / YouTube نسخه آیفون iOS از نمای نزدیک روی نمایشگر گوشی
یوتیوب علیه اپلیکیشن‌هایی که قصد مسدودکردن تبلیغات داخل ویدیوها را دارند، اقدام می‌کند.
تبلیغات

یوتیوب از سال گذشته شروع به مبارزه با ادبلاکرها در پلتفرم‌های دسکتاپ کرد و در جدیدترین واکنش خود اعلام کرده است که ادبلاکرهای گوشی را نیز مورد حمله قرار می‌دهد.

یوتیوب پریمیوم، سرویس اشتراک بدون تبلیغات، در چند سالی که منتشر شده به بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک رسیده است، اما یوتیوب همچنان با نرم‌افزارهای مسدودسازی تبلیغات مبارزه می‌کند تا کاربران خود را به‌ سمت استفاده از اشتراک پریمیوم سوق دهد.

در بیانیه‌ی رسمی غول اشتراک ویدیو آمده است: «ما فقط به اپلیکیشن‌هایی اجازه می‌دهیم از API ما استفاده کنند که شرایط خدمات را رعایت کنند. زمانی که اپلیکیشن ناقض شرایط را پیدا کنیم، اقدامات مناسبی برای حفاظت از پلتفرم، تولیدکنندگان محتوا و بینندگان خود انجام خواهیم داد.»

کاربرانی که ویدیوهای یوتیوب را از طریق ادبلاکرها مشاهده می‌کنند، اکنون ممکن است با خطا مواجه شوند، مانند پیام بارگذاری بیش‌ازحد یا پیام‌هایی که می‌گویند: «محتوای مورد نظر در این اپلیکیشن در دسترس نیست.»

یوتیوب اینگونه توضیح می‌دهد: «شرایط ما به اپلیکیشن‌های متفرقه اجازه نمی‌دهند که تبلیغات را مسدود کنند؛ زیرا این کار از پاداش‌ دادن به خالق محتوا برای جذب بیننده جلوگیری می‌کند. یوتیوب از طریق نمایش آگهی‌ها قادر خواهد بود از یوتیوبرها و میلیاردها نفر در سراسر دنیا برای استفاده از سرویس استریم پشتیبانی کند.»

با افزایش محدودیت‌ها در رابطه‌ با نرم‌افزارهای مسدودساز آگهی در انواع دستگاه‌ها، یوتیوب پیام روشنی را در مورد اشتراک پریمیوم به‌عنوان تنها راه تماشای بدون تبلیغ ارسال می‌کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات