قطع سهمیه بنزین صدای مدیرعامل تپسی را درآورد / رانندگان چه کنند؟

برخلاف آنچه تظاهر می‌شود، قطع سهمیه تاکسی‌های آنلاین از بهمن ۱۴۰۱ آغاز شده است.

قطع سهمیه بنزین صدای مدیرعامل تپسی را درآورد / رانندگان چه کنند؟

هفته پیش مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی در سال جاری قطع می‌شود؛ اما از قرار اختلال در پرداخت سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی ۱۳ ماه است که ادامه دارد.

معاون عملیات تپسی، در گفت و گوی خود با شرق گفت: «از سال ۹۸ دولت با تغییر قیمت بنزین برای جلوگیری از انتقال بار تورمی، تصمیم گرفت برای حمایت از برخی صنوف، مابه‌التفاوت قیمت بنزین آزاد و دولتی را به حساب رانندگان تاکسی‌های اینترنتی واریز کند.»

احسان نصر افزود: «سوخت سهمی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از سبد هزینه‌های رانندگان تاکسی‌های آنلاین را به خود اختصاص می‌دهد. اما با این تغییر، سهم سوخت از سبد هزینه‌های رانندگان که بیشتر در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند حدود دو برابر شده. نباید فراموش کنیم که حذف سهمیه بنزین بر تمایل سفیران به فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی و به تبع آن عرضه و تقاضا تأثیرگذار است.»

او تاکید کرد: «در حال حاضر نگرانی اصلی این است که چنین محدودیتی اعمال شود و تمهیدی برای تاکسی‌های اینترنتی اندیشیده نشود. اگر بدون در نظر گرفتن این موارد تصمیمی گرفته شود، حتما اثرات ناخوشایندی برای مردم خواهد داشت.»

 

ارسال نظر