خشم قانون‌گذاران آمریکایی از عرضه لپ‌تاپ جدید هواوی با تراشه اینتل - تکفارس 
خشم قانون‌گذاران آمریکایی از عرضه لپ‌تاپ جدید هواوی با تراشه اینتل - تکفارس 
خشم قانون‌گذاران آمریکایی از عرضه لپ‌تاپ جدید هواوی با تراشه اینتل - تکفارس 

خشم قانون‌گذاران آمریکایی از عرضه لپ‌تاپ جدید هواوی با تراشه اینتل

فرشاد مکوندی
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 17:33
لپ‌تاپ جدید هواوی با تراشه اینتل

عرضه‌ لپ‌تاپ جدید شرکت هواوی با تراشه اینتل باعث خشم و ناامیدی قانون‌گذاران ایالات متحده شده است. این قانون‌گذاران به ویژه مقامات جمهوری خواه، پس از عرضه لپ تاپ جدید شرکت هواوی، از دولت بایدن انتقاد کرده‌اند. لپ‌تاپ جدید این شرکت که MateBook X Pro 2024 نام دارد، دارای جدیدترین پردازنده‌ی Core Ultra شرکت اینتل است و از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند.

توانایی شرکت هواوی برای دسترسی به تراشه‌های شرکت اینتل ناشی از مجوز ویژه‌ای است که در سال ۲۰۲۰ توسط دولت ترامپ برای این شرکت صادر شد و به شرکت اینتل اجازه می‌داد تا تراشه‌های خود را به کشور چین صادر کند. شرکت هواوی از سال ۲۰۱۹ تحت محدودیت‌های تجاری کشور ایالات متحده قرار گرفته بود و متوقف نشدن این مجوزها باعث ناامیدی قانون‌گذاران ایالات متحده شده است.

رئیس کمیته منتخب مجلس نمایندگان در امور چین، نسبت به تایید وزارت بازرگانی برای ارسال تراشه‌های شرکت اینتل و استفاده از آن ها توسط شرکت هواوی ابراز نگرانی کرد. او موضع دولت بایدن در قبال صادرات فناوری، به ویژه در قبال شرکت‌هایی که در لیست محدودیت‌های تجاری قرار دارند را زیر سوال برد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده و همچنین شرکت اینتل از اظهار نظر در خصوص این موضوع خودداری کرده‌اند، شرکت هواوی نیز به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است. این وضعیت تنش‌های جاری بین کشور ایالات متحده و چین در مورد پیشرفت‌های تکنولوژیکی را برجسته می‌کند و باعث ایجاد سوالات بیشتر در خصوص اعمال محدودیت‌ها و حفظ منافع کشور ایالات متحده می‌شود.

MateBook X Pro

لپ تاپ MateBook X Pro شرکت هواوی از پردازنده پیشرفته Core Ultra 9 استفاده می‌کند. این تراشه بسیار قدرتمند است و توانایی‌های هوش مصنوعی پیشرفته ای ارائه می‌کند؛ برای مثال این لپ‌تاپ با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی پردازنده‌ی اینتل می‌تواند به خلاصه سازی متن‌ها در برنامه‌های مختلف بپردازد. لپ تاپ MateBook X Pro با داشتن فناوری پردازنده‌ی اینتل، می‌تواند سرعت بسیار بالا و تجربه کاربری بسیار خوبی ارائه کند.

جنجال پیرامون لپ تاپ اخیر هواوی، تعامل پیچیده بین فناوری، امنیت ملی و رقابت های ژئوپلیتیکی را برجسته می کند. این امر باعث بحث در مورد تغییرات بالقوه نظارتی و نیاز به تعامل استراتژیک برای هدایت موثر این چالش ها می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید