۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

روانشناسی

روانشناسی/تمرینات مغزی برای تقویت حافظه و تمرکز شما!

درگیر شدن در تمرینات تقویت کننده حافظه می تواند چابکی ذهنی را افزایش داده و به مغز شما کمک کند متمرکز و انعطاف پذیر بماند. در اینجا چند تمرین و بازی کاملاً تحقیق شده برای بررسی وجود دارد.

روانشناسی تمرین برای تقویت حافظه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،همه ما گاهی اوقات مه روانی را تجربه می کنیم، اما عواملی مانند استرس، افزایش سن، خواب ناکافی، یا سبک زندگی ناسالم می توانند این ابهام شناختی را تشدید کنند. این می تواند تأثیرات قابل توجهی بر حافظه، مهارت های حل مسئله و عملکرد کلی شناختی داشته باشد.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

یادگیری یک زبان جدید

یادگیری یک زبان جدید می تواند برای مغز مفید باشد:

بهبود عملکردهای شناختی
تقویت حافظه
تقویت مهارت حل مسئله
یک راه آسان برای شروع، استفاده از برنامه‌های یادگیری زبان یا دوره‌های آنلاین است که رویکردی ساختاریافته و راحت برای دستیابی به زبان جدید ارائه می‌دهند.یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که دوزبانگی می تواند منجر به تغییراتی در ساختار مغز شود، به خصوص در مناطق خاصی که ذخیره عصبی افزایش یافته است. ذخیره عصبی به معنایداشتن ظرفیت اضافی مغز است که به افراد کمک می کند تا با زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کنار بیایند و عملکردهای شناختی را دست نخورده نگه دارند.

 روانشناسی/تمرینات مغزی برای تقویت حافظه و تمرکز شما!

روانشناسی/تمرینات مغزی برای تقویت حافظه و تمرکز شما!

خواندن فعال و یادداشت برداری

هنگام مطالعه، با یادداشت برداری یا برجسته کردن نکات کلیدی، فعالانه با مطالب درگیر شوید. این روش ممکن است:

تیز کردن تمرکز
افزایش درک
بهبود حفظ حافظه
یک مطالعه به رهبری دبیرستان که در مجله تحقیقات دانشجویی منتشر شد با هدف شناسایی موثرترین روش یادداشت برداری در بین دانش آموزان ۱۳ تا ۱۸ ساله انجام شد. شرکت‌کنندگان در حین تماشای یک ویدیو، تایپ، دست‌نویس یا یادداشت‌برداری نکردند و سپس ارزیابی‌ها انجام شد.نتایج نشان می‌دهد که تایپ کردن یادداشت‌ها کارآمدترین روش بوده و منجر به حفظ بالاترین حافظه از مطالب می‌شود.

 مراقبه تنفس آگاهانه

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که تمرین‌هایی مانند مدیتیشن و مداخلات تمرکز حواس ممکن است باعث بهبود موارد زیر شود:

فرآیندهای شناختی: توجه، حافظه کاری و عملکردهای اجرایی
توانایی های فراشناختی: سازماندهی، برنامه ریزی و مهارت های حل مسئله
اما تحقیقات مختلط است. بر اساس یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۲۱، مدیتیشن تنفس آگاهانه به تنهایی در بهبود عملکرد اجرایی مانند توجه، حافظه فعال و حافظه بلند مدت موثر نیست.یک بررسی در سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که تنفس آگاهانه نسبت به روش های دیگر برتری ندارد، اما ممکن است بهتر از انجام هیچ کاری باشد.برای تمرین تنفس آگاهانه، در مکانی ساکت بنشینید، چشمان خود را ببندید و روی نفس خود تمرکز کنید. نفس عمیق بکشید، تا چهار بشمارید، سپس به آرامی بازدم کنید.در مرحله بعد، روی حس نفس خود تمرکز کنید، که می تواند تمرکز شما را بهبود بخشد و استرس را کاهش دهد.درباره تنفس آگاهانه و نحوه امتحان کردن آن بیشتر بدانید.

بهتر کمک کنید

BetterHelp می تواند شروع درمان را آسان تر کند. یک پرسشنامه مختصر را پر کنید تا ظرف ۴۸ ساعت مطابقت داشته باشید و از ۲۰٪ تخفیف انحصاری در ماه اول خود بهره مند شوید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط