خبرگزاری کار ایران

نهاد «زنان سازمان»:

بیش از ۱۰ هزار زن از اکتبر گذشته در غزه جان خود را از دست داده‌اند

کد خبر : ۱۴۶۹۹۶۳

بر اساس تخمین نهاد «زنان سازمان» از زمان آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه در اکتبر گذشته، بیش از ۱۰ هزار زن در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، بر اساس تخمین نهاد «زنان سازمان» از زمان آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه در اکتبر گذشته، بیش از ۱۰ هزار زن در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «با گذشت شش ماه از جنگ، ۱۰ هزار زن فلسطینی در غزه جان خود را از دست داده‌اند که حدود شش هزار مادر از جمله آنها هستند و ۱۹ هزار کودک یتیم باقی مانده‌اند».

در این گزارش آمده است که بیش از یک میلیون زن و دختر فلسطینی در نوار غزه با «گرسنگی فاجعه‌بار» مواجه هستند و تقریباً بدون دسترسی به غذا، آب آشامیدنی سالم، توالت‌های فعال یا آب جاری، با خطرات تهدیدکننده‌ای برای زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بر اساس این گزارش، هر ۱۰ دقیقه یک کودک مجروح شده یا جان خود را از دست می‌دهد.

«سوزان میخائیل» مدیر نهاد زنان سازمان ملل در کشورهای عربی در نشستی خبری در غزه گفت: «زنانی که از بمباران جان سالم به در برده‌اند، روزانه از گرسنگی، بیماری و ترس دائمی رنج می‌برند. جنگ در غزه بدون شک جنگی علیه زنان است که بهای سنگینی را برای جنگی می‌پردازند که ساخته آنها نیست».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز