پردازنده‌های جدید AMD Ryzen Pro هوش مصنوعی را به کامپیوترهای ویندوزی می‌آورند

سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌ی AMD Ryzen Pro 8000 از نمای جلو ایستاده
پردازنده‌های جدید کلاس لپ‌تاپ و دسکتاپ AMD با تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی معرفی شدند.
تبلیغات

AMD جدیدترین پردازنده‌های حرفه‌ای خود را معرفی کرد که هم کاربران لپ‌تاپ و هم کاربران دسکتاپ را هدف قرار می‌دهد. سری Ryzen Pro 8040 برای لپ‌تاپ و سری Ryzen Pro 8000 برای دسکتاپ تمرکز ویژه‌ای روی هوش مصنوعی دارند.

AMD وعده می‌دهد که واحد پردازش عصبی (NPU) پردازنده‌های جدیدش عملکرد ۱۶ تاپس در پردازش‌های هوش مصنوعی ارائه می‌کند.

آنچه مدل‌های جدید را از نسخه‌های غیرپرو متمایز می‌کند، بهره‌مندی از ویژگی‌های امنیتی و مدیریتی ویژه هستند که آن‌ها را برای سناریوهای تجاری مانند راه‌اندازی و مدیریت چندین دستگاه، مناسب‌تر می‌کند.

پردازنده‌های کلاس لپ‌تاپ سری رایزن پرو ۸۰۴۰ براساس معماری Zen 4 با لیتوگرافی چهارنانومتری تولید شده‌اند و در‌مقایسه‌با پردازنده اینتل مدل Core Ultra 7 165U تا ۳۰ درصد عملکرد CPU بهتر دارند. رایزن پرو ۸۰۴۰ جزو اولین مدل‌های پردازنده AMD است که از شبکه‌ی Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کنند.

مدل‌های مختلف لپ تاپ لنوو و لپ تاپ اچ پی در ماه‌های آینده با پردازنده‌های سری رایزن پرو ۸۰۴۰ راهی بازار خواهند شد.

پردازنده‌های کلاس دسکتاپ رایزن پرو ۸۰۰۰ براساس معماری Zen 4 و لیتوگرافی چهارنانومتری ساخته‌ شده‌اند و به گرافیک یکپارچه مجهز هستند که در‌مقایسه‌با پردازنده‌‌ی Core i7-14700 اینتل تا ۴۷ درصد عملکرد بهتر را نوید می‌دهد.

سری رایزن پرو ۸۰۰۰ از سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ برای خرید دردسترس قرار می‌گیرد. تیم قرمز فعلاً قیمت پردازنده های جدیدش را اعلام نکرده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات