۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

روانشناسی

شناسایی و مقابله با افسردگی و غم پس از فارغ التحصیلی!

افسردگی وغم پس از فارغ التحصیلی یک وضعیت رسمی نیست. در عوض، این یک دوره کوتاه مدت از علائم افسردگی است که به دلیل یک موقعیت خاص زندگی رخ می دهد. بسیاری از مردم افسردگی پس از فارغ التحصیلی را تجربه می کنند. معمولاً موقتی است و مراحلی وج...

شناسایی و مقابله با افسردگی و غم پس از فارغ التحصیلی!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،افسردگی و غم پس از فارغ التحصیلی برای برخی افراد زمانی که از کالج یا دانشگاه فارغ التحصیل می شوند رخ می دهد. دلایل آن عبارتند از استرس مالی، تغییر در روال زندگی شما، و اختلال در حلقه اجتماعی شما.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

افسردگی و غم پس از فارغ التحصیلی چیست؟

افسردگی و غم پس از فارغ التحصیلی که به عنوان “بلوز فارغ التحصیلی” نیز شناخته می شود، تجربه ای است که بسیاری از دانشجویان سابق به اشتراک گذاشته اند. اگر احساس می کنید زندگی شما بعد از مدرسه آنطور که می خواستید شکل نمی گیرد، تنها نیستید.در حالی که مشخص نیست چه تعداد از دانش‌آموزان در دوران گذار از مدرسه دچار اختلالات خلقی می‌شوند، اما آمار نشان می‌دهد که بزرگسالان جوان افسردگیو غم را با نرخی بالاتر از میانگین تجربه می‌کنند.به عنوان مثال، داده‌های سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ سازمان خدمات بهداشت روانی و سوء مصرف مواد (SAMHSA) نشان می‌دهد که بزرگسالان ۱۸ تا ۲۵ ساله بیشتر از هر گروه سنی دیگری دوره‌های افسردگی اساسی را تجربه می‌کنند. این تفاوت در سال های اخیر به حدود دو برابر نرخ جمعیت عمومی افزایش یافته است.اگر علائم افسردگیو غم پس از فارغ التحصیلی در توانایی شما برای عملکرد خوب اختلال ایجاد کند، ممکن است یک نوع افسردگی موقعیتی را تجربه کنید. این نوع سرکوب کوتاه مدت خلق و خو و انرژی شما با تشخیص اختلال افسردگی اساسی (MDD) یکسان نیست.MDD یک تشخیص بالینی یک اختلال افسردگیو غم با علل و علائم مختلف است که ادامه می یابد یا عود می کند.اما اگر دچار بلوز پس از فارغ التحصیلی یا افسردگی موقعیتی هستید، احتمالاً زمانی که با زندگی خارج از مدرسه خود سازگار شوید، احساس بهتری خواهید داشت.اگر علائم افسردگی را بیش از ۲ هفته تجربه کردید، کمک گرفتن از یک متخصص سلامت روان ممکن است کمک کند.

شناسایی و مقابله با افسردگی و غم پس از فارغ التحصیلی!

شناسایی و مقابله با افسردگی و غم پس از فارغ التحصیلی!

علائم افسردگی پس از فارغ التحصیلی

افسردگی می تواند بر خلق و خو، شناخت و حتی سلامت جسمانی فرد تأثیر بگذارد.

علائم افسردگی عبارتند از:

غمگینی
اضطراب
احساس پوچی
بدبینی
ناامیدی
نا امیدی
بی قراری
از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردید
کاهش سطح انرژی
از دست دادن حافظه
مشکل در تمرکز
با تصمیم گیری مبارزه می کند
خواب تغییر می کند
اشتها یا تغییرات وزن
علائم فیزیکی مانند درد یا ناراحتی گوارشی
افکار خودکشی
اقدام به خودکشی
شدت علائم می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. ممکن است شما همه علائم را تجربه نکنید و تجربه شما ممکن است با تجربه شخص دیگری متفاوت باشد.اگر به فکر اقدام بر روی افکار خودکشی هستید، لطفاً فوراً به دنبال پشتیبانی حرفه ای باشید.تماس یا ارسال پیامک با یک خط کمک بحران، شما را با یک مشاور آموزش دیده ۲۴ ساعته، در هر روز از سال، کاملاً رایگان وصل می کند:با خط زندگی خودکشی و بحران ۹۸۸ به شماره ۹۸۸ تماس بگیرید یا پیامک کنید.HOME را به ۷۴۱۷۴۱ پیامک کنید تا به خط متن بحران برسید.

علل افسردگی پس از فارغ التحصیلی

چند دلیل وجود دارد که ممکن است بلوز فارغ التحصیلی را تجربه کنید.

بیکاری

اگرچه برخی از افراد با شغلی برای راه اندازی شغل فارغ التحصیل می شوند، اما این مورد برای همه صادق نیست.اگر فارغ التحصیل هستید که با بیکاری مواجه هستید، این ممکن است بر وضعیت ذهنی شما تأثیر بگذارد.بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، بزرگسالان نوظهور بیکار سه برابر بیشتر از افراد دارای شغل در معرض افسردگی بودند. بزرگسالان در حال ظهور به عنوان افراد ۱۸ تا ۲۵ ساله تعریف می شوند.

استرس مالی

استرس مالی یک تجربه رایج برای فارغ التحصیلان است.حتی داشتن شغل در پایان یک برنامه پس از دبیرستان ممکن است نگرانی های مالی را از بین نبرد. بسیاری از فارغ التحصیلان با بازپرداخت وام های دانشجویی که در هزینه های زندگی آنها گنجانده شده است، مواجه می شوند، که اغلب از طریق اشتغال با درآمد پایین و سطح پایه تامین می شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط