//
کدخبر: ۴۵۴۷۰۰ //

عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی جهان که تا به حال ندیده‌اید!

در حالی که بسیاری از رشته های دانشگاهی سنتی و شناخته شده وجود دارند، برخی رشته های منحصر به فرد و جالبی را نیز در جهان آورده ارائه می دهند که واقعا تعجب آور است.

عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی جهان که تا به حال ندیده‌اید!
به گزارش فرتاک نیوز،

رشته های دانشگاهی فراوانی در دانشگاه های سراسر دنیا وجود دارند که برخی از آنها چنان عجیب و غیر قابل باور و شبیه یک لطیفه خنده دار هستند که این سوال در ذهنمان ایجاد می گردد آیا کسی در این رشته هم تحصیل می کند؟ شاید این رشته ها برای ما خنده دار باشند اما افرادی وجود دارند که خیلی جدی در این رشته ها تحصیل می کنند.

رشته آبیاری گیاهان دریایی را فراموش کنید چراکه نام رشته های عجیب دانشگاهی که خواهید خواند، بسیار غیرعادی تر بنظر میرسند. 

زامبی‌شناسی

در دانشگاه بالتیمور، کشور آمریکا رشته ای به نام زامبی شناسی وجود دارد که در آن دانشجویان به مشاهده‌ و بررسی فیلم‌هایی با محوریت زامبی می‌پردازند. این رشته توسط «آرنولد بلومبرگ» نویسنده‌ کتاب زامبی‌ها، راه اندازی شده که مطالعات گسترده‌ای در زمینه زامبی‌ها، موجوداتی که پس از مرگ به آدم خواری رو می‌آورند، انجام داده است.

زامبی‌ شناسی

علم کفن و دفن

علم کفن و دفن یکی از رشته های عجیب و شاید ترسناک برای برخی ها که در دانشگاه کلمبیا، کشور آمریکا تدریس می شود. استادان در این رشته به آموزش همه خدمات مربوط به تشییع جنازه و کفن و دفن می پردازند و افراد پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار در بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی تدفین می شوند.

استخراج شیره درخت افرا

شاید برایتان عجیب باشد که بگوییم در دانشگاه آلفرد، کشور آمریکا رشته ای به نام استخراج شیره درخت افرا وجود دارد. در این رشته چگونگی استخراج و تولید شیره افرا تدریس می شود. شیره افرا گرانبها و شبیه عسل است و فواید زیادی دارد.

آموزش ماجراجویی

آموزش ماجراجویی یکی دیگر از رشته های دانشگاهی است که در دانشگاه ایالتی پلیموث، کشورانگلیس تدریس می شود،دانشجویان در این رشته با مبانی صخره‌نوردی، اصول قایقرانی، نکات بیابان‌گردی و... آشنا شده و می‌آموزند چگونه با قرار گرفتن در معرض خطر و ماجراجویی به رشد شخصیت و کشف توانایی‌های خود بپردازند.

مدیریت دوشیدن شیرگاو

یکی از رشته هایی که در برخی دانشگاه‌های کشور انگلیس تدریس می شود، مدیریت دوشیدن شیرگاو می باشد.دانشجویان طی یک دوره دوساله در این رشته با مهارت‌های شیر دوشی و مدیریت آن آشنا شده و مهارت‌های اقتصادی، باید و نبایدهای قانونی و نکات مدیریتی راه‌اندازیِ یک شرکت لبنیاتی را می‌آموزند.

دوشیدن شیرگاو

سفر در زمان

سفر در زمان یکی از رشته های عجیب دانشگاهی است که در دانشگاه جورج‌تان، کشور آمریکا تدریس می شود. در این رشته موضوع سفر در زمان و برگشت به گذشته مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد.

روان شناسی اسب‌سواری

روان شناسی اسب‌سواری یکی از رشته های عجیب در دانشگاه ناتینگهام، کشور انگلیس است که در آن رابطه اسب و انسان و رفتار اسب سواران مورد بررسی قرار می گیرد. دانشجویان برای تحصیل به این رشته و پاس کردن واحدهای درسی باید به کانادا، استرالیا یا مجارستان سفر کنند.

مدیریت گل

مدیریت گل یکی از رشته های عجیب دانشگاهی است که در دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی، کشور آمریکا تدریس شده و در مورد روش‌های کاشت و مراقبت گل‌ها و شیوه‌های گل‌آرایی،خرید، فروش، طراحی، نگهداری گل های طبیعی است.

مهندسی و طراحی سرگرمی

مهندسی و طراحی سرگرمی از دیگر رشته های دانشگاهی است که در دانشگاه نوادا، کشور آمریکا تدریس می شود. استادان در این دانشگاه با اصول مهندسی، طراحی و فناوری‌های نوین صنعت سرگرمی آشنا شده و تاریخچه سرگرمی مرور می شود.

خون‌آشام‌ها در ادبیات و سینما

از دیگر رشته های عجیب دنیا خون‌آشام‌ها در ادبیات و سینما است که در دانشگاه ویسکانسین مدیسن، کشور آمریکا تدریس می گردد. در این رشته به ادبیات و سینمای فانتزی پرداخته شده و این داستان ها با محوریت ومپایرها مانند سه‌گانه گرگ‌ومیش و سریال خاطرات خون‌آشام مورد تحلیل قرار می گیرد.

خون‌آشام‌ها

رابین‌هود شناسی

در رشته رابین‌هود شناسی که در دانشگاه ناتینگهام، کشور انگلیس تدریس می شود، سرگذشت و سبک‌زندگی و آوازهای «رابین‌هود»، کهن‌الگوی فرهنگ فولکلور انگلیس مورد مطالعه قرار می گیرد.

ادبیات فانتزی، گرایش هری‌پاتر

ادبیات فانتزی، گرایش هری‌پاتر یکی از رشته های دانشگاه اوهایو در کشور آمریکا است. در این رشته رمان ها و داستان‌هایی با محوریت دنیای جادو به‌ویژه ماجراهای هری‌پاترتدریس می شود و استادان اطلاعاتی در مورد تکنیک‌های ادبی و ریشه‌های تاریخی و فرهنگی این داستان ها ارائه می کنند.

هری‌پاتر و تکنیک‌های افسونگری

رشته هری‌پاتر و تکنیک‌های افسونگری در دانشگاه دارهام، کشور انگلیس تدریس می شود. در این رشته دانشجویان تکنیک‌های جادوگریِ طرح‌شده در داستان‌های هری‌پاتر اثر«جی کی رولینگ و شعبده‌بازی و وردهای جادویی آن آموزش داده می شود.

هری‌پاتر و تکنیک‌های افسونگری

دیوید بکهام شناسی

دیوید بکهام شناسی که در دانشگاه استنفورد، کشور آمریکا تدریس می شود، از عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی دنیا است. در این رشته که توسط پرفسور «آلیس کشمور» از استادان استنفورد طراحی شده، دانشجویان و شیفتگان این فوتبالیست با زندگی این ستاره فوتبال آشنا می شوند.

روان‌شناسی تجارب استثنایی انسان

روان‌شناسی تجارب استثنایی انسان از عجیبترین رشته های تحصیلی در دانشگاه کاونتری، کشور انگلیس است. در این رشته که توسط «تونی لارنس» استاد علاقمند به اشباح ایجاد شده،دانشجویان به احضار روح و مطالعه حال و هوای کسانی که با ارواح در ارتباطند، می پردازند.

جدای‌شناسی

جدای شناسی که در دانشگاه کویینز بلفاست، کشور انگلیس تدریس می شود، استادان این رشته با الهام از قهرمانان اصلی فیلم ها که راهبانِ معنویِ درست‌کاری هستند، سعی دارند با تکنیک‌های روان شناختی به دانشجویان بیاموزند که چگونه یک جدای واقعی باشند؟!

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۷۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان