فوری: سایدلود آیفون رسماً فعال شد

سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
رابط کاربری ios 15 آیفون ۱۳ پرو مکس
به‌لطف دومین بتای سیستم‌عامل iOS 17.5، حالا کاربران آیفون در اروپا می‌توانند اپلیکیشن‌ها را مستقیماً از وب‌سایت‌ توسعه‌دهندگان دانلود کنند.
تبلیغات

کاربران ساکن اتحادیه‌ی اروپا به‌لطف انتشار دومین بتای iOS 17.5 هم‌اکنون می‌توانند اپلیکیشن‌های گوشی آیفون را مستقیماً از وب‌سایت توسعه‌دهندگان و بدون نیاز به استفاده از اپ استور دانلود کنند.

اپل از اواخر زمستان سال گذشته مشغول توسعه‌ی سیستمی برای فعال‌سازی سایدلود در آیفون بوده است و پس از تلاش‌های فراوان، حالا این سیستم برای آزمایش دردسترس قرار دارد.

اپل در iOS 17.4 به توسعه‌دهندگان اجازه داد تا اپلیکیشن‌های خود را وارد فروشگاه‌هایی غیر از اپ استور کنند؛ با‌این‌حال، امکان دانلود مستقیم از وب‌سایت وجود نداشت.

براساس گزارش مک‌رومرز، توسعه‌دهندگانی که به‌دنبال انتشار اپلیکیشن در وب‌سایت‌ هستند، باید برخی از پیش‌نیازهای سخت‌گیرانه‌ی اپل را رعایت کنند. اپلیکیشن باید وارد فرایند بررسی ایمنی شود و توسعه‌دهندگان به‌مدت حداقل دو سال مداوم عضو برنامه‌ی توسعه‌دهنده‌ی اپل بوده باشند.

صرفاً اپلیکیشن‌هایی را می‌توان وارد وب‌سایت کرد که در یک سال اخیر حداقل یک‌میلیون نصب اول در اتحادیه‌ی اروپا ثبت کرده باشند.

توسعه‌دهندگانی که همه‌ی پیش‌نیازها را رعایت کنند، به API ویژه‌ای دسترسی پیدا خواهند کرد. اپلیکیشن‌هایی که ازطریق وب‌سایت دانلود می‌شوند، از قابلیت‌هایی مثل تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان و بازیابی و به‌روزرسانی پشتیبانی می‌کنند.

زمانی‌که کاربران آیفون در اروپا وارد وب‌سایت توسعه‌دهندگان می‌شوند، باید ازطریق منو تنظیمات مجوزی خاص را فعال کنند. سپس صفحه‌ای ویژه اطلاعاتی مانند نام اپلیکیشن و نام توسعه‌دهنده و اسکرین‌شات‌ها را به‌نمایش می‌گذارد.

اپلیکیشن‌های توزیع‌شده در خارج از فروشگاه‌ها شامل کارمزدهای سنتی اپ استور نیستند؛ اما کارمزد جدید و پرحاشیه‌ای به نام Core Technology Fee برای آن‌ها اعمال می‌شود که شامل هزینه‌ی ۰٫۵ یورویی به‌ازای هر بار نصب اپلیکیشن است. Core Technology Fee زمانی اعمال می‌شود که آمار دانلود سالانه از مرز یک میلیون عبور کند.

دانلود مستقیم اپلیکیشن آیفون فقط برای کاربران اتحادیه‌ی اروپا فعال است. نکته مهم اینکه ویژگی مذکور در‌دسترس کاربران آیپد قرار نمی‌گیرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات