۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

اجتماعی

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند | سایت پنجره ملی

سایت پنجره ملی چه نام دارد؟

خدمات هوشمند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پنجره ملی خدمات هوشمند یکی از مهم ترین سایت هایی  است که با کمک آن ملت عزیز ایران میتوانند اطلاعات زیادی در ارتباط با خود پیدا کنند. برای با خبر شدن و مشاهده جزئیات بیشتر درباره خدمات هوشمند اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir چیست

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مصوب نمودند که سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی، به منظور ارائه خدمت رسانی دولت الکترونیکی و همچنین، کاهش مراجعات مردمی به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی، تمامی اقدامات لازم را برای راه اندازی پنجره ملی  و اتصال به شبکه، اعمال نمایند.

خدمات هوشمند

خدمات هوشمند

در همین راستا، پنجره ملی<strong> خدمات هوشمند، در آدرس اینترنتی my.gov.ir، راه اندازی شد. در پاسخ به این سوال که پنجره ملی خدمات هوشمند my.gov.ir چیست؛ می بایست بیان نمود که این سامانه، راهی امن و مطمئن، برای دسترسی اینترنتی به خدمت رسانی دولتی، از طریق یک سیستم متحد می باشد. این سایت با هدف ایجاد سهولت در ارائه خدمات دولتی به شهروندان راه اندازی شده و از طریق این سامانه، شهروندان می توانند با یک مرتبه احراز هویت، از تمامی خدمات دولتی به طور رایگان، بهره مند شوند.

به طور کلی می توان گفت، درگاه مذکور، با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران، از طریق ارتقای امنیت و احراز هویت‌ به روش های نوین، احراز هویت یکپارچه با بهبود سیستم ارائه خدمات و دسترسی سریع به خدمات، از طریق تجمیع خدمات و سامانه‌های دولتی و عمومی در یک پنجره واحد، راه اندازی شده است.

از طریق ورود به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند sso.my.gov.ir می توان، بدون نیاز به احراز هویت مجدد، از خدمات یکپارچه استفاده نمود. همچنین، نشان کردن خدمات و سرویس‌ های پر‌استفاده در پروفایل کاربری به‌ منظور دسترسی سریع‌، بخش صندوق ورودی برای پیام‌ های ‌مهم دولتی، تحت عنوان کارپوشه پیام ایران و مشاهده و دسترسی سریع به خدمات پر کاربردی که بیشترین استفاده را از سوی شهروندان داشته است، از دیگر خدمات این سامانه می باشد

نحوه ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir

با توجه به این که تمامی دستگاه ها باید خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز ارائه دهند، بسیار مهم است که افراد نحوه ورود به این سامانه را بدانند، زیرا لازمه دسترسی به تمامی امکانات این سایت، ورود به صفحه کاربری می باشد. به همین جهت در ادامه این مطلب، نحوه ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir ارائه شده است.

دو راه برای ورود به سامانه دولت هوشمند وجود دارد که اولین راه، ورود از طریق شماره همراه است که در ادامه توضیح داده می شود و سپس به راه دوم ورود پرداخته خواهد شد.

ابتدا در مرورگر خود آدرس my.gov.ir را بنویسید تا به صورت مستقیم به سایت دولت هوشمند sso.my.gov.ir منتقل شوید.

در صفحه باز شده، شماره همراه و کد امنیتی را وارد نمایید و روی ارسال کد فعال سازی کلیک نمایید.

حال کد ارسال شده به شماره همراه خود را در سامانه بنویسید و روی ورود به سامانه کلیک کنید.

راه دوم ورود به پنجره ملی خدمات دولت من، از طریق اپلیکیشن دولت همراه می باشد که برای این منظور کافی است روی عنوان ورود با Qr code کلیک کنید

اکنون باید اپ دولت همراه را اجرا کنید و از منو سمت راست، گزینه ورود به درگاه با Qr code را انتخاب نمایید و بارکد را اسکن کنید. همچنین می توانید با مرورگر گوشی خود به سامانه دولت من وارد شوید و این مراحل را بدون نیاز به مراجعه به اپ دولت همراه انجام دهید.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط