ماجرای ملاقات سردار سلیمانی و رئیسی با آیت الله هاشمی در سال ۱۳۸۰ /بازخوانی تاریخ

آیت الله هاشمی رفسنجانی روز بیست و هشتم فروردین سال ۱۳۸۰ دیداری با سید ابراهیم رئیسی و سردار سلیمانی داشته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۲۸ فروردین ۱۳۸۰ را بخوانید؛

آقای [محمدعلی] ایازی، [عضو شورای مرکزی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم] آمد. یک دوره دو جلدی خاطرات آیت‌الله [حسینعلی] منتظری را آورد و گفت، نسبت به پیش‌نویس اولی که شما دیده‌اید، اصلاحاتی در آن شده است. مسئله بازداشت آقای سعید منتظری، [فرزند آیت‌الله منتظری] را پیگیری کرد. گفتم در عید نوروز، بعد از آن ملاقات‌ با من، به ایشان ملاقات داده‌اند؛ گفت، پنج اتهام متوجه او کرده‌اند.

جمعی از اعضای سندیکای کارخانجات چای‌خشک‌کنی آمدند. از اجرانشدن درستِ مصوبات خصوصی‌سازی صنعت چای شکایت کردند و گفتند، سازمان چای ۱۲۰ هزار تُن چای ارزان، از گذشته داشته که به بازار آورده و مانع فروش موجودی چای کارخانجات شده و اکنون کارخانه‌ها، نقدینگی برای خرید برگ‌های سبز سال جدید را ندارند و خطرناک است؛ راهکارهایی مطرح کردند. قرار شد کمکشان کنم. [گفتند،] توقعشان از من به‌خاطر این است که من را پدر چای می‌شناسند و می‌گویند، با حمایت دولت سازندگی، چای‌کاری رونق گرفته و چند برابر شده است.

سردار [قاسم] سلیمانی، فرمانده نیروی قدس [سپاه پاسداران] آمد. گزارشی از وضع لبنان پس از حمله هوایی اسرائیل به مواضع نیروهای سوری و نیز تجاوزات جدید اسرائیل در اراضی اشغالی داد و برای موضع حزب‌الله لبنان، مشورت کرد. گفتم، به نظر می‌رسد اسرائیل در اجرای سیاست مشت آهنین، جدی است و حزب‌الله باید مواظب باشد که سوریه و لبنان و سایر اعراب، آنها را تنها نگذارند. از سیاست ایران در مورد عراق، انتقاد نمود و پیشنهادهایی ارائه کرد.

آقای [سیدابراهیم] رئیسی، رئیس سازمان بازرسی‌ کل‌ کشور آمد. گفت، سندی از آقای [علیرضا] علوی‌تبار، [سردبیر روزنامه صبح امروز] گرفته‌اند و اعترافات از ادله قصد براندازی لیبرال‌هاست و از ضعف آقای [علی] مبشری، [رئیس دادگاه انقلاب تهران]، در اطلاع‌رسانی گفت. دربارۀ تأسیس ستاد مبارزه با فساد مالی که اخیراً رئیس قوه قضائیه اعلام کرده است، مشورت‌ کرد. گفتم، اگر بخواهید مثل برنامه مبارزه با ثروت‌های بادآورده عمل‌کنید، به صلاح نیست و باعث رکود و مشکلات در کشور می‌شود؛ بدون نتیجه همان‌طور که در آن برنامه پیش آمد.

عصر، [با آقای صادق‌الحسینی] مصاحبه‌ای دربارۀ سیاست‌های سازندگی و اواخر جنگ و... داشتم. جمعی از سردفتران آمدند و از دستور هیئت‌ کل [سازمان ثبت اسناد و املاک] و اجبار آنها به افتتاح حساب بانکی و واریز هزینه‌های دفتر در آن، شکایت کردند و برای حل مشکل، استمداد نمودند؛ فعلاً گویا بیش از حد قانونی از مردم می‌گیرند و سند نمی‌دهند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896054

برچسب‌ها