۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

تعطیلی مدارس قم فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ تائید شد؟

دمای استان قم به طور کلی در حال افزایش است، هر چند ممکن است برخی از شهرستان‌های این استان با وزش باد شدید مواجه شوند که موقتی است. بنابراین انتظار نمی‌رود مدارس این استان تعطیل اعلام شود.

تعطیلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: امروز وزش باد در قم در برخی ساعات به‌ویژه در بعد از ظهر باعث خیزش گردوخاک در مناطق شرقی این استان خواهد شد.

محمدرضا قاضی روز سه‌شنبه افزود: امروز سامانه بارشی روی نیمه جنوبی کشور فعال است و تاثیر آن برای استان قم به‌صورت افزایش ابر و سرعت وزش باد خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که بادی که این سامانه همراه دارد از نوع بادهای شرقی است، انتظار داریم در برخی ساعات و مناطق استان سرعت باد به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد و گرد و خاک را برای قم به همراه داشته باشد.

وی با بیان این‌که به دلیل کاهش کیفیت هوا و غبارآلودگی در ساعات بعدازظهر هشدار زرد صادر شده است، ادامه داد: سرعت وزش باد خطرناک نیست، ولی با توجه به جهت آن، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را در ساعاتی برای قم به‌ویژه مناطق شرقی استان وجود دارد.

به گفته قاضی، حوالی ظهر امروز وزش باد در استان قم شدت می‌یابد و حداکثر سرعت آن بین ساعت ۱۶ تا ۱۷ خواهد بود.

وی بیان کرد: به‌واسطه فعالیت سامانه بارشی دمای هوای امروز نسبت به دیروز کاهش نشان می‌دهد؛ حداکثر دمای امروز بعدازظهر به ۲۴ و امشب نیز به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

به گفته وی، فردا نیز آسمان نیمه ابری است، ولی سرعت وزش باد کاهش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی قم خاطرنشان کرد: پنجشنبه تا جمعه شب آسمان صاف و بدون پوشش ابر است و روند افزایش دما از فردا شروع می‌شود و تا شنبه ممکن است دمای شهر قم را تا بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز برساند.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط