هفته حیاتی برای پرسپولیسی‌ها از راه رسید | روزنو

Roozno | پایگاه خبری تحلیلی روزنو

به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۶۱۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
مسئولان فدراسیون فوتبال با توجه به مشکلات به‌وجود آمده در مسیر تفکیک مالکیت سرخابی‌های پایتخت، توانسته‌اند از (AFC) مهلت بگیرند و طبق آخرین رایزنی‌های انجام شده، پنجم اردیبهشت‌ماه، آخرین مهلت باشگاه برای ارائه اسناد مالکیتی خود است؛ آن‌هم در شرایطی‌که طبق قانون وضع شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های دارای مالکیت مشترک نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند و شانس حضور در فصل جدید رقابت‌های آسیایی را از دست خواهند داد.

 

 

 
 

پرسپولیسی‌ها سال گذشته در حالی موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شدند که نه‌تنها استقلال به‌واسطه بدهی‌های خود نتوانست مجوز دریافت کند، بلکه گفته می‌شود طبق اسناد ارائه شده به (AFC)، باشگاه پرسپولیس خصوصی معرفی شده و در همین راستا، حساسیت‌ها در زمینه تفکیک مالکیت سرخ‌پوشان پایتخت در مقطع کنونی بیشتر است. در طول ۲ ماه اخیر، بحث واگذاری سهام پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی و هولدینگ شستا مطرح شد و بعد از آن‌هم از بانک ملت به عنوان جدی‌ترین گزینه پذیرش مالکیت پرسپولیس یاد شد اما همچنان عمده سهام سرخ‌پوشان در اختیار وزارت ورزش‌وجوانان است.

 

۸۵ درصد سهام پرسپولیس، بیش از ۳ هزار میلیارد می‌ارزد!

 
 

مسئولان سازمان خصوصی‌سازی آگهی مزایده 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت را در شرایطی منتشر کرده‌اند که طبق این آگهی، ارزش 85 درصد سهام باشگاه پرسپولیس، حدود 3100 میلیارد تومان اعلام شده است. در فاصله یک هفته مانده به پایان ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا، رایزنی‌ها برای تفکیک مالکیت استقلال و پرسپولیس در حال انجام است و برای عدم حذف از لیگ قهرمانان آسیا، راه چاره‌ای جز انتخاب مالکی جدید حداقل برای یکی از 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت نیست.

ائتلاف ۵ بانک برای خرید سهام پرسپولیس

شورای پول و اعتبار به تازگی در حال تشکیل جلسه داده که بحث ممنوعیت بنگاه‌داری بانک‌ها در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته و گفته می‌شود با توجه به درخواست‌های مطرح شده از سوی بانک‌ها برای دریافت مالکیت 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت، مجوزی در این زمینه صادر شده است. در این راستا، گفته می‌شود بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، شهر و رفاه قرار است به صورت کنسرسیوم، 85 درصد سهام مالکیت باشگاه پرسپولیس را در اختیار گیرند و در این زمینه، مکاتبات نهایی در حال انجام است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، پیش از موعد ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا، واگذاری عمده سهام باشگاه پرسپولیس رسماً اعلام خواهد شد.

برچسب ها: پرسپولیس
عکس روز
خبر های روز