همکاری کره جنوبی و آمریکا برای ساخت ناو جنگی اتومات و خودران

شرکت کره‌ای صنایع سنگین هیوندای اچ دی که در زمینه ساخت کشتی فعالیت می‌کند به همراه یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه هوش مصنوعی دست به دست هم داده‌اند تا یک ناو جنگی مناسب برای مأموریت‌های شناسایی را توسعه دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، دو شرکت کره‌ای و آمریکایی قصد دارند نخست این کشتی شناسایی را تا سال 2026 توسعه دهند و کمی بعد اقدام به ساخت یک ناو جنگی اتوماتیک و خودران کنند.

به گفته مدیران هیوندای اچ دی و شرکت آمریکایی پالانتیر (Palantir)، این دو شرکت با مشارکت هم در حوزه تولید کشتی‌های بدون سرنشین پیشتاز خواهند بود و محصولات‌شان از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها بهره خواهد برد. پالانتیر بهترین شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی در آمریکاست و پنتاگون، نیروی دریایی و ارتش آمریکا از مشتریان آن هستند.

شرکت لاکهید مارتین که در حوزه تولید تجهیزات دفاعی شرکت شماره یک جهان به شمار می‌آید نیز در تجهیز سیستم‌های نبرد یکپارچه این ناو مشارکت خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

شاید ایده ساخت ناو بدون سرنشین و اتوماتیک بسیار آینده‌نگرانه به نظر ‌برسد ولی بهتر است بدانید در حال حاضر قایق‌های رباتیک زیرآبی برای نظارت بر آتش‌فشان‌های زیردریایی و همچنین انتقال زباله‌ها از دلتای رود مکونگ در ویتنام مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز