سازمان ملل:

خواستار کاهش فوری تنش ها در منطقه هستیم

سخنگوی سازمان ملل درباره تنش میان ایران و اسرائیل با تاکید بر اینکه دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری همه طرف ها است، گفت: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواستار کاهش فوری تنش ها در منطقه و بازگشت صلح در خاورمیانه است.

خواستار کاهش فوری تنش ها در منطقه هستیم
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص گزارش ها درباره تنش میان اسرائیل و ایران گفت: دبیرکل سازمان ملل بازهم همه طرف ها را به خویشتن داری دعوت می کند. ما نمی خواهیم شاهد یک چرخه دیگر خشونت و انتقام جویی در منطقه باشیم. این سیاستی نیست که به صلح می رسد.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل روز گذشته با حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه ایران تلفنی گفتگو کرد. او اظهارات خود در شورای امنیت در زمینه عملیات نظامی علیه اهداف نظامی در اسرائیل و حمله مسلحانه علیه تاسیاست دیپلماتیک ایران در دمشق را تکرار کرد. دبیرکل سازمان ملل خواستار کاهش فوری تنش ها در منطقه و بازگشت صلح در خاورمیانه شد.

دوجاریک ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل از طریق کانال های مختلف با رئیس جمهور اسرائیل در ارتباط بوده و مقامات سازمان ملل به صورت منظم با مقامات اسرائیلی در ارتباط هستند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

وزارت خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌کند. توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد. جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

 

ت ت
کدخبر: 210317 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    هزار روز از آغاز دولت سیدابراهیم رئیسی گذشت، آیا رئیس جمهور توانسته در این هزار روز به وعده هایی که در انتخابات 1400 داده بود عمل کند؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها