۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

اقتصادی

استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی+ استعلام یارانه با موبایل سریع و فوری

استعلام یارانه را آیا میتوانیم با کد ملی تماشا کنیم؟

دهک بندی یارانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، یارانه یکی از کمک معیشتهایی است که دولت برای  مردم در نظر گرفته است. یارانه را مردم دریافت میکنند تا در این وضعیت اقتصادی کمی از مشکلاتشان را حل کنند. برای با خبر شدن ازاطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

در طرح جدید پرداخت یارانه ها، تمام مردم کشور به ۱۰ قسمت تبدیل شده و هر قسمت به عنوان یک دهک شناخته می‌شود. دهک‌بندی یارانه‌ها بر اساس اطلاعات درآمدی و دارایی افراد انجام شده است.

یارانه 1403

یارانه ۱۴۰۳

برای استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

برای استعلام از طریق سامانه حمایت، به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir/ مراجعه کنید و کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس بر روی دکمه “جستجو” کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

برای استعلام از طریق کد دستوری، #کد ملی۴۳۸۵۷۴* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید. در صورتی که اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

برای استعلام از طریق تلفن گویا، با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را به صورت عددی به تلفن گویا اعلام کنید. در صورتی که اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

روش های استعلام دهک بندی خانوار

افراد برای کسب اطلاع از دهک خانوار خود می توانند از دو روش ذیل استفاده نمایند:

استعلام از طریق سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: متقاضیان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت دهک بندی خود به سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir / مراجعه کنند. با ورود به سامانه دهک بندی خانوار امکان بررسی و پیگیری واریز یارانه معیشتی برای افراد وجود دارد.

استعلام دهک خانوار از طریق شماره گویا: برای استفاده از این روش متقاضیان باید ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند. سپس کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن شان را وارد کنند. به این ترتیب می توانند از دهک خود مطلع شوند.

آموزش اعتراض به دهک بندی یارانه

بر طبق اعلام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خانوارهایی که به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند با ثبت تغییرات درآمد، دارایی‌ها و شرایط ویژه خود در سامانه hemayat.mcls.gov.ir، درخواست بررسی مجدد دهک‌بندی خود را ارائه کنند.

۱. آدرس hemayat.mcls.gov.ir را در مرورگر خود وارد نمایید و گزینه «ورود به سامانه حمایت» را انتخاب کنید.
( توجه داشته باشید خدمات این سامانه برای سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است، در صورت نیاز به اصلاح ساختار خانوار از طریق دستورالعمل های سازمان هدفمندی و پلیس +۱۰ اقدام فرمایید.)

در قسمت دوم وارد بخش احراز هویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می شوید، گزینه کاربر حقیقی را انتخاب کرده، سپس کد ملی سرپرست خانوار را وارد نمایید

در این بخش شما وارد پروفایل کاربری خود در سامانه حمایت شده اید و می توانید دهک رفاهی خانوار خود و وضعیت یارانه را مشاهده نمایید.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط