۰۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

گردشگری ومحیط زیست

EPA محدودیت ملی”مواد شیمیایی برای همیشه” در آب آشامیدنی را اعمال می کند!

توسط آریا بندیکس برای اولین بار، آژانس حفاظت از محیط زیست محدودیت های ملی را برای شش نوع مواد پرفلوئوروآلکیل و پلی فلوروآلکیل در آب آشامیدنی تعیین کرده است. این مواد که با اصالت اولیه PFAS شناخته می شوند، "مواد شیمیایی برای همیشه" نام...

EPA محدودیت ملی"مواد شیمیایی برای همیشه" در آب آشامیدنی را اعمال می کند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،PFAS دسته ای از مواد شیمیایی هستند که می توانند تقریباً به طور دائم در هوا، آب و خاک باقی بمانند. تحقیقات نشان می دهد که آنها با انواع مسائل سلامتی از جمله سرطان مرتبط هستند.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

توسط آریا بندیکس

به عنوان یک کلاس از مواد شیمیایی، PFAS با خطر بیشتر سرطان‌های خاص، بیماری‌های قلبی، کلسترول بالا، بیماری تیروئید، وزن کم هنگام تولد و مشکلات باروری از جمله کاهش باروری مرتبط است.طبق گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی، اکثر مردم در ایالات متحده دارای PFAS در خون خود هستند.

EPA محدودیت ملی"مواد شیمیایی برای همیشه" در آب آشامیدنی را اعمال می کند!

EPA محدودیت ملی”مواد شیمیایی برای همیشه” در آب آشامیدنی را اعمال می کند!

ماده شیمیایی

EPA روز چهارشنبه اعلام کرد که سطح PFOA و PFOS – دو نوع PFAS که معمولاً در محصولات نچسب یا مقاوم در برابر لکه مانند بسته بندی مواد غذایی و فوم آتش نشانی استفاده می شود – نمی تواند از ۴ قسمت در تریلیون در آب آشامیدنی عمومی تجاوز کند.سه ماده شیمیایی دیگر PFAS به ۱۰ قسمت در تریلیون محدود خواهد شد. آنها PFNA و PFHxS – نسخه های قدیمی تر PFAS – و مواد شیمیایی GenX، نسل جدیدتری از مواد شیمیایی هستند که به عنوان جایگزینی برای PFOA ساخته شده اند.

پرکاربردترین و مورد مطالعه ترین انواع PFAS

طبق گفته EPA، PFOA و PFOS پرکاربردترین و مورد مطالعه ترین انواع PFAS هستند. شرکت‌ها تولید آن‌ها را در دهه ۱۹۴۰ آغاز کردند، اما این مواد تا حد زیادی در اواسط دهه ۲۰۰۰ از تولید محصولات شیمیایی و محصولات ایالات متحده حذف شدند. با این حال، آنها در محیط باقی می مانند و بیشتر با انواع جدیدتری از مواد شیمیایی در همان کلاس جایگزین شده اند.محدودیت جدید EPA نشان دهنده پایین ترین سطوح PFOA و PFOS است که آزمایشگاه ها می توانند به طور منطقی تشخیص دهند و سیستم های آب عمومی می توانند به طور موثر درمان کنند. اما، به گفته این آژانس، سیستم های آبی باید هدفشان از بین بردن مواد شیمیایی باشد، زیرا سطح امنی از قرار گرفتن در معرض وجود ندارد.

سیستم‌های آبی

یازده ایالت در حال حاضر استانداردهای نظارتی برای PFAS در آب آشامیدنی دارند. EPA تخمین زده است که ۶٪ تا ۱۰٪ از سیستم های آب عمومی کشور – ۴۱۰۰ تا ۶۷۰۰ سیستم در کل – برای برآورده کردن محدودیت های جدید فدرال نیاز به ایجاد تغییرات دارند.مایکل ریگان، مدیر EPA روز سه‌شنبه در یک تماس رسانه‌ای با اشاره به تعداد افرادی که در سیستم‌های آبی خدمت می‌کنند و نیاز به ارتقا دارند، گفت: «صد میلیون نفر به دلیل این اقدام سالم‌تر و ایمن‌تر خواهند بود».از روز چهارشنبه، سیستم‌های آب عمومی که برای PFAS نظارت ندارند، سه سال فرصت دارند شروع به کار کنند. اگر PFAS را در سطوح بالاتر از حد EPA شناسایی کنند، دو سال دیگر فرصت خواهند داشت تا فناوری‌های جدید را برای کاهش PFAS در آب آشامیدنی خود خریداری و نصب کنند.EPA تخمین می زند که محدودیت های جدید از هزاران مرگ و میر و ده ها هزار بیماری جدی جلوگیری می کند.

یکی از بزرگترین نگرانی های سلامت

مرتبط با PFOA افزایش خطر ابتلا به سرطان کلیه است. قرار گرفتن در معرض سطوح بالای PFOS نیز با افزایش خطر ابتلا به سرطان کبد مرتبط است.مواد شیمیایی GenX در مطالعات حیوانی به کبد، کلیه ها و سیستم ایمنی بدن و همچنین تومورهای کبد و پانکراس آسیب می رساند. طبق مطالعات روی جوندگان، قرار گرفتن در معرض PFNA می تواند منجر به مشکلات رشدی شود و PFHxS ممکن است سیستم تیروئید را مختل کند.EPA همچنین چهارشنبه محدودیتی را برای مخلوط حداقل دو مورد از مواد شیمیایی زیر تعیین کرد: PFNA، PFHxS، PFBS و GenX. سیستم های آب عمومی می توانند از معادله ارائه شده توسط EPA برای تعیین اینکه آیا غلظت تجمعی مواد شیمیایی از آستانه آژانس فراتر رفته است استفاده کنند.EPA در سال گذشته محدودیت هایی را برای PFAS در آب آشامیدنی پیشنهاد کرد. پس از بررسی نظرات عمومی، محدودیت ها را چهارشنبه رسمی کرد.اسکات فابر، معاون ارشد امور دولت برای کارگروه محیط زیست، یک گروه فعال که از مقررات سختگیرانه‌تر آلاینده‌های آب آشامیدنی حمایت می‌کند، گفت: «این یک پیروزی بزرگ و تاریخی در سلامت عمومی است.فابر محدودیت های جدید EPA را “مهم ترین گامی که برای بهبود ایمنی آب لوله کشی خود در یک نسل برداشته ایم” و “مهم ترین قدمی که برای رسیدگی به PFAS تا کنون برداشته ایم” نامیده است.جیمی دویت، مدیر مرکز علوم بهداشت محیطی در دانشگاه ایالتی اورگان، گفت که اگرچه محدودیت های جدید به مشکل PFAS در آب آشامیدنی پایان نمی دهد، اما نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی است.

او گفت: “این حداقل به مردم جوامع آلوده این حس را می دهد که دولت فدرال به آنها اهمیت می دهد و به قرار گرفتن در معرض آنها اهمیت می دهد، زیرا من فکر می کنم بسیاری از افرادی که در جوامع تحت تأثیر PFAS زندگی می کنند احساس شنیده نشده اند.”سازمان حفاظت محیط زیست روز چهارشنبه گفت که یک میلیارد دلار بودجه جدید برای کمک به ایالت ها و مناطق برای اجرای آزمایش و تصفیه PFAS در سیستم های آب عمومی و کمک به صاحبان چاه های خصوصی برای انجام همین کار در دسترس است. این بودجه از قانون زیرساخت فدرال تصویب شد که در سال ۲۰۲۱ تصویب شد، که ۹ میلیارد دلار برای مقابله با PFAS و سایر آلاینده‌های موجود در آب اختصاص داد. پول به عنوان کمک هزینه توزیع خواهد شد.

برخی از سیستم‌های عمومی آب نیز از شرکت‌هایی که PFAS را تولید می‌کنند یا قبلاً تولید کرده‌اند، شکایت کرده‌اند تا آنها را در قبال هزینه‌های آزمایش و فیلتر کردن PFAS مسئول بدانند. یکی از این شکایت ها منجر به پرداخت ۱.۱۸ میلیارد دلار در سال گذشته برای ۳۰۰ تامین کننده آب آشامیدنی در سراسر کشور شد. دعوای حقوقی دیگری ۱۰.۵ تا ۱۲.۵ میلیارد دلار، بسته به سطح آلودگی یافت شده، به سیستم های آب عمومی در سراسر کشور تا سال ۲۰۳۶ محکوم شد.رایج ترین راه برای حذف PFAS از آب از طریق فیلتر کربن فعال است که در هنگام عبور آب، مواد شیمیایی را به دام می اندازد. گزینه های دیگر عبارتند از اسمز معکوس یا رزین های تبادل یونی که مانند آهنرباهای ریز عمل می کنند و مواد شیمیایی PFAS را جذب می کنند.آنا رید، مدیر حمایت از PFAS در شورای دفاع از منابع ملی، یک گروه حمایت از محیط زیست غیرانتفاعی، گفت: اما حتی زمانی که آب برای PFAS تصفیه شود، ممکن است مدتی طول بکشد تا اثرات مثبت مشاهده شود.برای اکثر این شش ماده شیمیایی، بین دو تا هشت سال طول می‌کشد که مقدار آن در بدن ما به نصف کاهش یابد. بنابراین ما به سال‌ها نگاه می‌کنیم قبل از اینکه شاهد کاهش قابل توجهی در قرار گرفتن در معرض در طول زمان باشیم.»محدودیت‌های جدید آب آشامیدنی EPA فقط برای بخش کوچکی از بیش از ۱۲۰۰۰ نوع PFAS اعمال می‌شود، بنابراین فعالان هنوز در مورد قرار گرفتن در معرض کلی نگران هستند.رید گفت: «این مرحله نهایی نیست. “ما هنوز PFAS های زیادی برای نگرانی داریم.”

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط