خبر اولسیاسی

سخنگوی دولت عراق:
قرارداد خرید 41 جنگنده از امریکا امضا شد

سخنگوی دولت عراق از امضای توافق خرید 41 جنگنده از امریکا در سفر نخست‌وزیر عراق به واشنگتن خبر داد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی دولت عراق از امضای توافق خرید 41 جنگنده میان عراق و امریکا در سفر نخست‌وزیر عراق به واشنگتن خبر داد.

«باسم العوادی»، سخنگوی دولت عراق، در گفت‌وگو با CNBC تأکید کرد که روندی منعطف برای پرداخت مبلغ از سوی عراق تنظیم شده و بخشی از هزینه را دولت امریکا به عنوان هدیه به عراق متقبل شده است.

وی گفت که عراق ظرف چند ماه آینده این جنگنده‌ها را دریافت می‌کند و افزود که خط تولید خاص عراق راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین از توافق عراق و امریکا برای تکمیل راه‌اندازی سامانه اینترنتی حواله‌جات خارجی تا پایان 2024 به منظور تنظیم اتصال بانک‌های عراقی با بانک‌های خارجی خبر داد.

العوادی افزود که در دیدار نخست‌وزیر عراق با رئیس جمهور امریکا مسئله پایان دادن به تحریم‌های امریکا علیه برخی بانک‌های عراقی و نیز خروج نیروهای ائتلاف از عراق پرداخته شد.

روز گذشته، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده قرارداد 140 میلیون دلاری فروش پشتیبانی لجستیک هواپیما و آموزش نیروهای هوایی عراق را تصویب کرده است.

به گفته پنتاگون، این آموزش و پشتیبانی لجستیکی شامل ناوگان هوایی سی-۱۷۲ و ای‌سی/آرسی-۲۰۸ عراق می‌شود. این اطلاعیه می‌گوید که پیمانکار اصلی این قرارداد «شرکت نورثروپ گرومن» (Northrop Grumman Corporation) خواهد بود.

این در حالی است که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، شب گذشته در کاخ سفید با جو بایدن و سپس در ساختمان وزارت دفاع امریکا با لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، دیدار و مذاکره کرد.

منبع
CNBC

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا