بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اطلاعات کامل سری ها و پارت نامبر های آیفون

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۹:۵۱
پارت نامبر آیفون یک کد منحصر به فرد است که به هر مدل آیفون اختصاص داده می شود. این کد شامل اطلاعات مختلفی در مورد مدل آیفون، سال ساخت، ظرفیت ذخیره سازی و سایر مشخصات است.

پارت نامبر آیفون یک کد منحصر به فرد است که به هر مدل آیفون اختصاص داده می شود. این کد شامل اطلاعات مختلفی در مورد مدل آیفون، سال ساخت، ظرفیت ذخیره سازی و سایر مشخصات است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پارت نامبر آیفون یک کد منحصر به فرد است که به هر مدل آیفون اختصاص داده می شود. این کد شامل اطلاعات مختلفی در مورد مدل آیفون، سال ساخت، ظرفیت ذخیره سازی و سایر مشخصات است.

نحوه یافتن پارت نامبر آیفون

برای یافتن پارت نامبر آیفون خود، می توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

  • در تنظیمات گوشی: می توانید پارت نامبر آیفون خود را در تنظیمات گوشی، در بخش «General» > «About» پیدا کنید.
  • با استفاده از نرم افزار iTunes: می توانید پارت نامبر آیفون خود را با استفاده از نرم افزار iTunes پیدا کنید. برای این کار، آیفون خود را به رایانه وصل کنید و نرم افزار iTunes را باز کنید. سپس، روی آیکون آیفون در iTunes کلیک کنید و در پنجره باز شده، پارت نامبر آیفون خود را در بخش «Model» مشاهده کنید.
  • تشخیص پارت نامبر ایفون از روی جعبه گوشی بدین صورت است که با در دست داشتن جعبه‌ی گوشی متوجه می‌شوید که اپل این دستگاه را برای عرضه در چه کشوری مد نظر داشته است. بنابراین Model Number در پشت جعبه درج شده است.

پارت نامبر آیفون یک کد منحصر به فرد است که به هر مدل آیفون اختصاص داده می شود. این کد شامل اطلاعات مختلفی در مورد مدل آیفون، سال ساخت، ظرفیت ذخیره سازی و سایر مشخصات است.

تفاوت پارت نامبر های آیفون

برخلاف تصورعموم مردم که می‌گویند تفاوت در پارت نامبرها بر کیفیت محصولات تاثیر می‌گذارد. لازم است بدانید که چنین باوری درست نیست و در کیفیت ساخت، خدمات، سخت افزار و سایر موارد بین پارت نامبرها هیچ تفاوتی وجود ندارد. تنها تفاوت برای نام کشوری است که کالا به آن ارسال می‌شود.

البته ممکن است در بین پارت نامبرهای آیفون، اختلاف بسیار جزئی در قسمت نرم افزاری وجود داشته باشد. در نسل‌های قدیمی‌تر آیفون با تغییر پارت نامبر، نوع شارژر داخل جعبه هم تغییر می‌کرد. اما با حذف آداپتور از جعبه، چنین تفاوتی دیگر دیده نمی‌شود.

معایب پارت نامبر امارات

پارت نامبر کشور امارات با کد AE معرفی می‌شود. کشور امارات به دلیل الزامات دولتی به هیچ شرکتی اجازه ارائه خدمات رایگان تماسی را نمی‌دهد. به همین دلیل سرویس FaceTime در پارت نامبرهای امارات وجود ندارد.

البته این یک نقص نرم افزاری‌ است و می‌توان با جیلبریک (Jailbreak) کردن دستگاه، FaceTime را روی آن راه اندازی کرد. FaceTime یک سرویس تماس تصویری مبتنی بر اینترنت بین دارندگان محصولات اپلی سازگار مانند آیفون، آیپاد، آیپد و غیره می‌باشد.

معایب پارت نامبر چین

در کشورهای آسیایی حریم شخصی اهمیت زیادی دارد. لذا در ورژن‌های چینی آیفون نمی‌توان صدا دوربین شاتر را حذف کرد. اگر گوشی آیفون را سایلنت کنید، به هنگام گرفتن عکس صدا شاتر به گوشی می‌رسد، مگر آنکه از حالت Live Photo استفاده نمایید.
در نسخه چین نمی‌توان از Face Time تماس صوتی و گروهی برقرار کرد اما تماس ویدئویی برقرار می‌شود.
در نسخه مخصوص چین، زمانیکه گوشی به شارژ ۱۰ یا ۲۰ درصدی می‌رسد، یک صدای رباتی پخش می‌شود که نمی‌توان آن را قطع کرد.
دارندگان آیفون‌های نسخه چین، گزارشاتی از عدم دسترسی به GPS و ناسازگاری سیم‌کارت کشورهای دیگر تهیه کردند و از این موضوع شکایت کرده‌اند.

معایب پارت نامبر ژاپن

معایب پارت نامبر ژاپن، مانند کشور چین گسترده نیست. تنها محدودیت این نسخه این است که نمی‌توان صدای شاتر دوربین را حذف کرد، حتی هنگامی که گوشی آیفون سایلنت باشد.

پارت نامبرهای ایفون چند سیم دارند؟

آیفون‌های 2018 به بعد از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند و در همه پارت نامبرها یک سیم‌کارت فیزیکی و نوع دیگر از e-sim قرار دارد. کاربران ایرانی تنها امکان استفاده از یک سیم‌کارت را دارند. زیرا e-sim توسط هیچ‌کدام از اپراتورهای تلفن همراه پشتیبانی نمی‌شود.

البته آیفون‌های پارت نامبرهای چین (CH)، سنگاپور (ZA/A) و دیگر کشورهای شرق آسیا دارای دو سیم‌کارت فیزیکی هستند. لذا کاربران می‌توانند از هر دو سیم‌کارت آن استفاده کنند.

اطلاعات موجود در پارت نامبر آیفون

پارت نامبر آیفون از 16 رقم تشکیل شده است. این رقم ها به ترتیب زیر اطلاعات مختلفی را در مورد گوشی ارائه می دهند:

رقم های 1 تا 2: مدل آیفون رقم های 3 تا 5: سال ساخت رقم های 6 تا 7: ظرفیت ذخیره سازی رقم های 8 تا 12: سایر مشخصات، مانند رنگ، نوع سیم کارت، و منطقه فروش رقم های 13 تا 16: کد سازنده

نمونه ای از پارت نامبر آیفون

در اینجا یک نمونه از پارت نامبر آیفون آورده شده است:

MLL32ZP/A

در این پارت نامبر، اطلاعات زیر وجود دارد:

  • مدل آیفون: iPhone 13 Pro Max
  • سال ساخت: 2022
  • ظرفیت ذخیره سازی: 256 گیگابایت
  • سایر مشخصات: رنگ نقره ای، نوع سیم کارت دو سیم کارت، منطقه فروش ایالات متحده
  • کد سازنده: Apple

کاربرد پارت نامبر آیفون

پارت نامبر آیفون می تواند برای مقاصد مختلفی استفاده شود، از جمله:

  • شناسایی مدل آیفون: پارت نامبر آیفون می تواند برای شناسایی مدل آیفون به طور دقیق استفاده شود.
  • تعیین سال ساخت آیفون: پارت نامبر آیفون می تواند برای تعیین سال ساخت آیفون استفاده شود.
  • تعیین ظرفیت ذخیره سازی آیفون: پارت نامبر آیفون می تواند برای تعیین ظرفیت ذخیره سازی آیفون استفاده شود.
  • تعیین سایر مشخصات آیفون: پارت نامبر آیفون می تواند برای تعیین سایر مشخصات آیفون، مانند رنگ، نوع سیم کارت، و منطقه فروش استفاده شود.
  • خرید لوازم جانبی و قطعات مورد نیاز آیفون: پارت نامبر آیفون می تواند برای خرید لوازم جانبی و قطعات مورد نیاز آیفون استفاده شود.

لیستی از انواع پارت نامبر گوشی های ایفون:

LL: USA

LZ: Chile, Paraguay, Uruguay

MG: Hungary

NF: Belgium, France, Luxembourg

PL: Poland

PO: Portugal

PP: Philippines

RO: Romania

RS: Russia

T: Italy

TA: Taiwan

TH: Thailand

TU: Turkey

X: Australia, New Zealand

Y: Spain

ZA: Singapore

ZP: Hong Kong, Macau

AE: United Arab Emirates

B: Ireland, UK, also used for some replacement phones

C: Canada

CZ: Czech Republic

DN: Austria, Germany, Netherlands

E: Mexico

EE: Estonia

FB: France, Luxembourg

FD: Austria, Liechtenstein, Switzerland

GR: Greece

HN: India

IP: Italy

J: Japan

KN: Norway

KS: Finland, Sweden

LA: Colombia, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Honduras, Peru

LE: Argentina

نتیجه گیری

پارت نامبر آیفون یک کد منحصر به فرد است که به هر مدل آیفون اختصاص داده می شود. این کد شامل اطلاعات مختلفی در مورد مدل آیفون، سال ساخت، ظرفیت ذخیره سازی و سایر مشخصات است. پارت نامبر آیفون می تواند برای مقاصد مختلفی استفاده شود، از جمله شناسایی مدل آیفون، تعیین سال ساخت آیفون، تعیین ظرفیت ذخیره سازی آیفون، تعیین سایر مشخصات آیفون و خرید لوازم جانبی و قطعات مورد نیاز آیفون. فروشگاه آوافون به آردس https://ava-phone.ir/ مرجع خرید قسطی گوشی های آیفون در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *