نوار کناری جدید نسخه وب واتساپ به‌روز می‌شود

واتساپ وب

واتساپ وب به‌زودی نوار کناری (Sidebar) جدیدی دریافت می‌کند که پیمایش و دسترسی آسان‌تر به بخش‌های مهم برنامه را در پی دارد. درحال‌حاضر، این نوار کناری جدید فقط برای کاربران نسخه‌ بتا دردسترس است.

به‌گزارش تک‌ناک، اگر از واتساپ روی تبلت یا دستگاه دیگری استفاده می‌کنید، احتمالاً متوجه شده‌اید که قابلیت‌های آن تا حد زیادی شبیه به نسخه‌ گوشی‌ هوشمند است. واتساپ برای اینکه تجربه‌ کاربری بهتری ارائه دهد، هرازگاهی طراحی‌اش را تغییر می‌دهد. برای مثال، آخرین تغییر مربوط به نمایش تعداد بیشتری از پیش‌نمایش محتوا در بخش چت‌ها است تا کاربران هنگام به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی و تصویری و ویدئویی، درک بهتری داشته باشند.

وب‌سایت WABetaInfo توضیح داده است که متا در حال عرضه‌ نوار کناری (Sidebar) جدید برای کاربران واتساپ وب است. هدف از این تغییر، بهبود پیمایش و دسترسی سریع‌تر به بخش‌های مهم برنامه است. درحال‌حاضر، این قابلیت فقط برای کاربران نسخه‌ بتا دردسترس است. نوار کناری (Sidebar) جدید از سال گذشته در حال آزمایش بوده؛ اما به‌تازگی با جدیدترین به‌روزرسانی نسخه‌ بتا در‌اختیار کاربران قرار گرفته است.

کاربران نسخه‌ بتا با نصب نسخه‌ WhatsApp Web beta 2.3000.1012734542، این تغییر را مشاهده خواهند کرد. نسخه یادشده به آن‌ها دسترسی آسانی به کانال‌ها، چت‌ها، آرشیو، گروه‌ها و پیام‌های ستاره‌دار می‌دهد. اگر هنوز این تغییرات را نمی‌بینید، جای نگرانی نیست؛ زیرا در چند هفته‌ آینده برای عموم کاربران عرضه خواهد شد.

علاوه‌بر گزینه‌های ذکر‌شده، واتساپ وب در حال کار روی فیلتری برای نشان‌دادن مخاطبان دلخواه است که به کاربران امکان می‌دهد تا فهرست گفت‌وگوهای پرتکرار خود را پنهان کنند. این طراحی تازه قابلیت‌های جدیدی اضافه نمی‌کند؛ اما دسترسی به امکانات موجود را آسان‌تر می‌کند.

واتساپ یکی از برنامه‌های پیام‌رسان محبوب است؛ بنابراین منطقی است که شرکت مادر آن، یعنی متا، با طراحی‌ها و قابلیت‌های جدید کاربران را به استفاده‌ مداوم از آن ترغیب کند. زمان مشخصی برای دردسترس قرارگرفتن این تغییرات برای همه‌ کاربران اعلام نشده است؛ اما با‌توجه‌به روند انتشار به‌روزرسانی‌های گذشته، احتمالاً در هفته‌‌های آینده این اتفاق خواهد افتاد. ناگفته نماند که به‌زودی قابلیت جدیدی به نام «محافظت از لینک‌ها» نیز به واتساپ اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.