برنامه هوش مصنوعی جدید برای تشخیص نارسایی قلبی از طریق پا

یک برنامه هوش مصنوعی جدید توسط محققان توسعه یافته است که با بررسی حجم پا می‌تواند ابتلا به نارسایی قلبی را در فرد تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کمبریج یک استارت آپ به نام Heartfelt Technologies راه اندازی کردند که در زمینه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت […]

یک برنامه هوش مصنوعی جدید توسط محققان توسعه یافته است که با بررسی حجم پا می‌تواند ابتلا به نارسایی قلبی را در فرد تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کمبریج یک استارت آپ به نام Heartfelt Technologies راه اندازی کردند که در زمینه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. محققان این استارتاپ اکنون یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی نظارتی معرفی کرده‌اند که می‌تواند علائم مربوط به نارسایی قلبی را از طریق یک روش جدید تحت نظر بگیرد.

در این برنامه دوربین سه بعدی فرو سرخ قادر است پای برهنه افراد را به صورت خودکار اسکن کرده و ورم پیرامونی را در آنها تشخیص دهد. ورم پیرامونی یک علامت بالقوه و نشان دهنده وجود نارسایی قلبی است که معمولاً حدود دو هفته پیش از بستری مجدد بیماران در بیمارستان ایجاد شده و به راحتی قابل تشخیص خواهد بود.

کلیه بیماران قلبی پس از یک دوره نارسایی از بیمارستان مرخص شده و باید نظارت‌هایی را پس از بازگشت به خانه از قبیل وزن، کنترل و گزارش کنند. البته بسیاری از افراد به چنین تذکرهایی پایبند نبوده و این موضوع می‌تواند به بستری شدن مجدد آنها منجر شود.

این استارتاپ می‌تواند با فراهم کردن یک بازه زمانی نظارتی از پذیرش مجدد این بیماران در بیمارستان تا ۷۵ درصد جلوگیری کند. با نصب آن در خانه بیمار و در هر زمان که بیمار از کنار این برنامه رد می‌شود حجم پای وی در طول بازه زمانی اندازه‌گیری و ردیابی خواهد شد. با توجه به اینکه ورم پا از علائم اصلی مربوط به شروع مجدد دوره جدیدی از نارسایی قلبی است بنابراین با کنترل این شاخص کلیدی می‌توان سلامت قلب را نظارت کرد.

داده های به دست آمده از طریق این برنامه برای تجزیه و تحلیل به فضای ابری منتقل شده و سپس در صورت مشاهده تغییرات قابل توجه در حجم پا گزارش خواهد شد. در نهایت مراقبان و متخصصان پزشکی نیز برای مداخله‌های بیشتر اطلاع رسانی می‌شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال